Социалните медии са като коктейлно парти - срещате нови хора и поддържате връзките си със старите си познати. Това коментира световноизвестният
специалист по онлайн маркетинг и вирусни кампании Дейвид Миърман Скот по време на своя New Marketing Masterclass, който се проведе в София. Econ.bg беше златен
медиен партньор на семинара.
Според Скот вече има твърде много социални медии. Не е необходимо да имате акаунти в повечето от тях. Подобно на блоговете, може да имате два-три акаунта, в които обаче e нужно да сте активни. Той представи съвети за това как да комуникираме чрез социалните медии, така че и ние, и
компанията ни да имаме добър имидж.
Сравнявайки социалните медии с коктейлно парти, Скот насочва вниманието ни към съдържанието, което споделяме в тях. Когато отидем на коктейл, е неприемливо да започнем открито да
рекламираме компанията си. По време на подобни събития хората се забавляват, обстановката е неформална и предполага разговори за семейството и хобито. На коктейл споделяте неща, които ви харесват,
с хора, които говорят за същото.
Социалните медии разбира се могат да бъдат използвани и директно по предназначение, но отново чрез неформалните разговори.
Пример за това са действията на организаторите на фестивал за любителите на татуировките в САЩ, които създават страница във Facebook за предстоящото след 6 месеца събитие. В нея чрез интересни
статии, огромно количество публикувани снимки на татуировки и неформални разговори са привлечени стотици хиляди фенове. На самия фест присъстват 15 хил. души от групата. Това, което води до успех
при тази стратегия, е ангажирането на хората и спечелването им месеци преди самото събитие. Създадената страница разбира се не е забравена и все още е също толкова интересна, колкото и преди
събитието.
Сравнително нова форма на социална медия, чрез която може да се популяризира дадена идея, са електронните книги (E-Books). Това са книги, събрали много информация върху един PDF файл.
Най-добрият вариант, ако сте решили да си направите такава книга, е да освободите достъпа до нея, като не принуждавате потребителите си да правят задължителна регистрация чрез имейл например.
Повечето хора се притесняват (и в повечето случаи съвсем основателно), че след това пощите им ще бъдат препълнени от спам.
За да бъде интересно съдържанието на социалните ви сайтове, включително и блоговете, които поддържате, е желателно да ги обогатявате и с видео съдържание. Все пак този вид общуване
с потенциалните ви клиенти цели да ви представи в една съвсем различна среда и изобилства от възможностти да покажете човешкото си лице… А защо не и забавната страна на компанията или персонала й.
Такъв е примерът с бостънската маркетингова компания HubSpot, чиито служители са участвали в създаването на пародия (по-долу може да видите клипа) на популярното парче на южнокорееца Psy - "Gangnam Style". Пародията е гледана над 164 хиляди пъти в YouTube, което е показателно за ефективността на това нестандартно решение.
Друг интересен пример дава софтуерната компания HP, която е създала конкурс за университетски филм, с единственото условие в него по някакъв начин да участват принтерите им. Резултатът е
впечатляващ (вижте клипчето по-долу), а голямата награда за най-добрата идея е 10 хил. долара.
Друг начин за привличане на фенове и нови клиенти, който може да се използва и в блоговете, и в социалните мрежи, са сайтовете са видео споделяне и възможността да публикувате видео
интервюта там. Става дума за файлове с продължителност 1-2 минути, които да засягат някоя от темите, които са важни за вас.
Ако искате да представите определени ваши продукти/услуги или конкретни техни качества, по-добрият вариант е да публикувате съдържание, което не е директно свързано с продукта/услугата, а с
проблем, който той решава - т.е. да ги представите по косвен начин.
За всяка подобна медия (блог или видео блог) най-важни са ключовите думи, защото те са начинът, по който ще бъдете индексирани от Google. Другият много важен детайл е да прецените
правилно аудиторията, към която насочвате публикациите си.