През второ тримесечие на 2012 г. Apple бе на второ място по брой потребители в световен мащаб с 18.2%, което с около 4% по-малко от миналогодишните 22.5%. И дори това да е близо 1/5 от пазара, данните са далеч под тези на първенеца Samsung, отчел 30.8% присъствие в домовете на хората.
И все пак, компанията с основание не желае по-достъпен за масовите потребителите смартфон. Apple поддържа репутация на компания, които създава единствено изключително качествени, високотехнологични и първокласни продукти. Да имаш устройство на Apple е престиж, който подсъзнателно те поставя над останалите. Проблемът е да се намери начин все пак останалите също да се включат в купуването.
Ако желае по-голям пазар, Apple във всеки случай трябва да създаде по-евтин модел, но без да саботира качествата на компонентите му. iPhone, който не поддържа най-новите игри и приложения в iTunes, не би могъл да съществува. Възможни ходове за съкращаване на цените е да се сменят някои от частите на iPhone 5. Пластмаса вместо стъкло и скъпи материали е един от вариантите, твърди Кевин Чанг от Citigroup.
С намаляване на разходите по дисплея и корпуса, но без да се пипат чиповете и камерата, един iPhone би могъл да достигне цена на дребно от около 450 долара (665 лв.) Дори при тези стойности на смартфон компанията ще има поне 35% приход от всяка продажба.
Apple не пожела да издаде каквато и да е конкретна информация за новите си модели, освен че в момента „работи усърдно по някои невероятни продукти, които да бъдат представени на есен и през 2014 г.“
Тази статия ви хареса? Станете фен на страницата на Еcon.bg във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката,
предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!