Най-големите транспортни проекти през 2013 г.

01.01.2014 | 14:00
по статията работи: Елица Елефтерова
През годината бяха завършиха четири от основните проекти по ОП "Транспорт"

Софийското метро

Продължава по план изпълнението на проектите на "Метрополитен" ЕАД до 2017 - 2018 г. да бъде завършен и третия лъч на метрото, чиято обща дължина ще достигне 57 км, а столичани ще разполагат с общо 54 метростанции. Продължава изграждането на  трасетата от бул. „Цариградско шосе" до летище София и от кв. Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4.

Големите пътни ппроекти

През 2013 година приключиха три големи пътни проекта. През юли бяха завършени оставащите 32 км от АМ "Тракия". В същото време предсрочно беше пуснат в експлоатация и лот 1 (Долна Диканя - Дупница) от АМ "Струма".

От 23 юли в експлоатация влязоха още близо 14 км от магистрала "Струма" - от Долна Диканя до пътен възел "Дупница-север". Участъкът е част от лот 1 на магистрала "Струма" Долна Диканя – Дупница с дължина 16.78 км. Недовършените 2.8 км от лот 1 бяха открити за ползване заедно с лот 2 на "Струма" Дупница – Благоевград, който получи разрешение за строителство в началото на август.

Общата дължина на магистрала "Струма" - от Даскалово до гръцката граница, е 150 км, тя е част от трансевропейския транспортен коридор ІV. Със средства от ОП "Транспорт" 2007-2013 г. се изграждат лот 1 Долна Диканя – Дупница (16.78 км), лот 2 Дупница – Благоевград (около 37 км) и лот 4 Сандански – Кулата (14.7 км).

На 15 юли беше открит и Лот 4 на АМ “Тракия” в участъка Ямбол - Карнобат. Този участък е с дължина от 49,28 км и е най-дългият от новоизградените участъци. Първият подучастък (от Ямбол до Зимница) е дълъг 14,8 км, а вторият (от Зимница до Карнобат) е с дължина 34,28 км. Договорената стойност бе 209,646 млн. лв. Първият подучастък на лота бе официално открит на 26 август 2012 г., а вторият - на 15 юли 2013 г.

На 19 август беше открита и връзката на автомагистрала „Хемус“ със Софийския околовръстен пътпътен възел „Яна“. Общата дължина на участъка е 8,46 км. Обектът е част от Трансевропейския транспортен коридор №ІV. Чрез тази връзка значително се облекчава трафикът през селата Горни Богров и Долни Богров.

На 9 септември 2013 г., беше отворен и проходът "Маказа". Той свързва българските градове Кърджали и Хасково с гръцките Комотини и Александруполис. Проходът е част от трансевропейския коридор номер 9 и осигурява най-прекия достъп от Централна България до Бяло море като разстоянието от Кърджали до Бяло море е 82 км. Преминаването през Маказа ще е и най-прекият достъп за страните от Северна Европа до пристанищата на Средиземно море.  

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...