КЗП: Българските граждани стават все по-активни и осведомени потребители

09.08.2018 | 13:55
по статията работи: econ.bg
В последните години има трайна тенденция за нарастване на сигналите, жалбите и контактите, които хората осъществяват с институцията, каза Маргаритов
КЗП: Българските граждани стават все по-активни и осведомени потребители
Снимка: Пресцентър на КЗП

Българите стават все по-активни потребители, заяви в дневния блок „Добър ден“ на Радио „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. „Това не бих казал, че е постижение или резултат само от усилията на Комисията за защита на потребителите. Хората, общувайки по между си по-активно в Интернет и в социалните мрежи, разбират, че потребителската защита е на тяхна страна и знаейки, че има такива механизми, са склонни все повече да се ползват от тях – от правото на отказ в онлайн пазаруването, да реагират при отказ на рекламация на дефектни стоки. Всичко това показва, че хората са по-осведомени и по-склонни да се противопоставят, когато имат някакъв потребителски проблем“, обясни той.

В последните години има трайна тенденция за нарастване на сигналите, жалбите и контактите, които хората осъществяват с институцията, каза Маргаритов. Председателят на КЗП отбеляза, че това оказва респектиращ ефект върху фирмите, позволяващи си нелоялни търговски практики. „КЗП организира информационни кампании, които имат за цел да осведомят повече граждани за техните потребителски права. В резултат, хората все по-ясно осъзнават и ползват правата си“, обясни Маргаритов и даде за пример онлайн търговията, където все повече хора знаят, че могат да върнат закупената стока или услуга. 

Димитър Маргаритов поясни, че в активния туристически сезон КЗП е създала и  т.нар. „информационни щандове“ в различни по-големи и по-малки туристически обекти. А един от съветите, които предложи на потребителите,  избрали да използват услугите на туроператор при пътуванията си, е да проверяват дали дадената фирма е регистрирана в Министерството на туризма. „Важно е също туроператорът да има валидна „Застраховка за професионална отговорност”, която в случай на неизпълнение на задълженията към потребителя, гарантира неговото обезщетение.

Когато пътуваме зад граница е важно винаги да проверяваме гарантиран ли е транспортът. Най-честите оплаквания на граждани до КЗП са от авиокомпании, полети и загубени багажи. В такива случаи най-добре е да се обърнем за съдействие към Европейския потребителски център“, поясни той. Димитър Маргаритов напомни, че при форсмажорни обстоятелства при пътувания в чужбина гражданите трябва следят информацията от МВнР, за да осигурят не само физическата, но и финансовата си сигурност. Председателят на Комисията повтори и телефона за сигнали към КЗП, който е 0700 111 22.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...