7 вредни навика, които могат да ви костват работата

19.01.2013
по статията работи: Елица Елефтерова
Някои лоши черти на характера ви може да не ви правят лош човек, но лош служител - със сигурност
7 вредни навика, които могат да ви костват работата
Снимка: Thinkstock/Guliver

Всички имаме лоши навици. Може би сте твърде бавни, клюкарствате или не сте точни. Тези негативни черти на характера ви не ви правят задължително ужасна личност, но могат да ви нанесат сериозни поражения върху кариерата ви. В определени случаи дори може да загубите работното си място заради тях.

Представяме ви 7 от изброените от списание "Форбс" лоши навици, които е по-добре да не проявявате поне в службата си. За тях говори доктор Катрин Брукс, която е директор на отдела за кариерни услуги на либералните изкуства в Тексаския университет.

Постоянно отлагане

Ако сте от хората, които искрено вярват, че силата им е в това да вършат работата си в последния момент и забавяте проекти или придвижването на документи с часове или дни преди крайния срок, то това може да рефлектира върху колегите ви по доста неприятен начин.  

Ако в последната минута бързате и изисквате от другите да работят също толкова спешено, вероятно ще предизвикате гнева на подчинените си, отбелязва Брукс. Нещо повече - ще бъдете първият обвинен, когато проектът не се осъществи или не е завършен навреме.

Лъжете

Заблуждаването що се отнася до препоръките и документите ви, умишленото плагиатство, лъжите относно колко точно сте работили и изобщо всякакви злоупотреби на работното място може да ви костват прехраната.

"Най-сигурният начин да приключите кариерата си внезапно и със злощастен край е да имате навика да прикривате истината и да казвате малки или големи лъжи", казва д-р Ан Кайзер Стърнс, психолог и автор на бестселъра Living Through Personal Crisis ("Как да преживеем личната криза").

d93ab2c6-5817-9cc0-65e7-fe1ae5dec189 Негативизъм

Много от нас клюкарстват, хленчат или се оплакват. Но тези навици може да се отразят негативно на работата ви.

"Всички тези навици водят до същия краен резултат: превръщат се в главоболие за мениджърите", казва Ейми Хувър, президент на Talent Zoo.

"Шефът ви вероятно е отговорен за това екипите му да допринасят за положителния морал на компанията и всеки, който е контрапродуктивен в това направление, обикновено понася последиците от поведението си", добавя Хувър.

Вечни закъснения

Ако постоянно пристигате късно за работа или се връщате със закъснение от почивките, това показва отношение на самодоволство и безгрижие, посочва Роксана Пеплоу, програмен инструктор и съветник към американския институт Computer Systems Institute.

"Така че отивайте на работа навреме или пристигайте дори малко по-рано, за да покажете, че се интересувате от работата си и че ви пука за времето на другите хора", изтъква тя. По думите ѝ пристигането по-късно - независимо дали е инцидентно или не, показва неуважение към колегите и ръководството.

Разсеяност

Ако винаги сте разсеяни - лош навик, който много служители притежават, то това може да бъде вредно за кариерата ви. Всяко работното място си има свои собствена култура и стил. Неспазването на тази култура може да създаде напрежение или да ви превърне в маргинална личност в офиса.

От друга страна работата в колектив и бързото приключване на проектите и като цяло ежедневната работа изискват постоянна концентрация. Ако не притежавате такава, това може да се превърне в потенциална причина за отстраняването ви.

Неефективност

Лоши навици като това да сте неорганизирани, да пилеете твърде много време или да сте твърде приказливи могат да ви направят изключително неефективен служител.

"Може да не го осъзнавате, но много от вашите колеги са там, за да работят, а не да общуват", посочва експерт.

Със сигурност никой не иска да се превърне в служител, с когото никой не иска да работи. Затова сведете излишните разговори до минимум, поддържайте бюрото си подредено и не си губете времето с неща, които не са свързани с работата ви.

Липса на възпитание

Не е клише сентенцията, че най-важни са първите седем години. Когато питате за нещо, казвайте "моля". Когато някой ви дава нещо, казвайте "благодаря". Ако не познавате някого - представете се. Ако се налага да прекъснете някой - кажете "извинете ме".

Маниерите са важни, така че не бъдете груби. И преди всичко, ако няма да кажете нещо хубаво... по-добре на никого не казвайте нищо.

c8990720-bf44-ed03-0f8a-32f3a5f1fa30

Да ругаете, викате или натоварвате хората по какъвто и да е начин, не е много успешна тактика в офиса. Снимка: Freedigitalphotos.net

Редактор: Александър Димитров (a.dimitrov@econ.bg)

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/5
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...