Покупката на недвижим имот често е най-голямата инвестиция, която прави в живота си представителят на средната класа. Парадоксално, понякога към тази покупка не се подхожда с необходимата доза внимание и, избирайки посредник между нас и продавача, сме склонни да се предоверим. Особено ако ни засипва с внимание и детайли около бъдещата сделка.
Все пак имайте едно наум. И най-добрият професионалист в тази сфера работи преди всичко за себе си и за комисионата, която ще получи. Така че всеки брокер на имоти има своите тайни, за които смята, че е добре да останат далеч от вашето знание.
Кои са те? Ще ги изброим с помощта на експертното мнение на Райън Серант, топ брокер на имоти от Ню Йорк. Ще попитате защо той е решил да издава вътрешна
информация... Вероятно защото се е преориентирал към сферата на шоубизнеса и търси как да привлече вниманието на аудиторията. Серант участва в телевизионни риалити формати, като освен това отдавна
не се занимава пряко с посредническа дейност, а по-скоро контролира дейността на своите служители в брокерската компания, която притежава.
Обявите в интернет често са фалшиви
„Мога да направя снимка където и да е по света и да я кача онлайн, като по този начин създам обява за продажба на имот“, казва Серант. „А понякога някои хора държат активни обявите на имоти, които
вече не са на пазара. Продадени са преди две години, но въпреки това са видими при търсене в интернет“.
Защо се прави това? За да може, когато клиентът се обади, да му се каже, че този апартамент вече не е свободен, но пък току-що се е появил друг имот, съвсем подобен на предишния. Тази практика
определено не е валидна само за Ню Йорк. Съвсем същото може да ви се случи и в София, независимо дали става дума за продажба или наем. Независимо и от ценовия сегмент.
Обявите са пълни с думи, които значат нещо друго
Когато се описват характеристиките на даден имот, често се използват определения, които целят заигравка с емоциите на купувача. При това по такъв начин, че дори и недостатъците на апартамента да се
обърнат в предимство.
Например, ако срещнете представяне на „уютен апартамент“, това понякога може да означава „малък“. Ако се използва думата „просторен“, може да се има предвид липсата на мебели, което прави стаите да
изглеждат по-обширни. Под „частична гледка“ и брокери на имоти, и туроператори обикновено разбират „гледка“, до която ще имате достъп например ако се наведете през балкона и се извиете максимално
надясно.
А като „топъл и южен имот“ може да се описва такъв, който има проблем с отоплителната инсталация или въобще не разполага с такава. Така се подготвя купувачът за този проблем, като му се внушава, че
всъщност не е нужно отопление, тъй като дори и през зимата южното изложение е достатъчно.