Всички материали
29.03.2019 | 13:55
Близо 4000 проверки на електронни магазини е извършила Комисията за защита на потребителите през миналата година, като нарушения са установени в около 10% от случаите. Данните...
20.03.2019 | 11:35
В момента в света има 23 милиарда смарт устройства и очакванията са до 2025 година техният брой да се утрои, съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите...
19.03.2019 | 10:40
Най-често потребителите се оплакват от нелоялни практики на телекомите, търговците на стоки от първа необходимост и битова електроника. Това посочи председателят на Комисията...
17.03.2019 | 10:10
Има определени изисквания и стандарти за безопасност. Съпоставянето на конкретните стоки с тези изисквания – най-често това се извършва в специални изпитвателни лаборатории,...
11.03.2019 | 13:00
Спрямо всички най-често пазарувани стоки може да бъде упражнено правото на отказ в 14-дневен срок, когато са закупени онлайн. Но има и изключения от това правило и търговецът е...
07.03.2019 | 11:35
Върховният административен съд потвърди решение на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна практика на агенция за недвижими имоти. След спечелен...
25.02.2019 | 11:15
Зимният туристически сезон протича спокойно. Това показва общата картина, която обединява резултатите от нашите проверки в курортите, усилията на всички институции и на бранша,...
24.02.2019 | 10:30
Нелоялна практика на търговец, продал демострационен телефон като нов на свой клиент, беше забранена от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Решението е потвърдено от...
18.02.2019 | 10:25
Не е сключен договор, ако общуването е вървяло само по телефона или по друг комуникационен канал, без да са положени подписи върху хартиен носител или по реда на Закона за...
04.02.2019 | 11:55
При покупка на дефектна стока потребителите вече ще могат да избират между безплатен ремонт или замяна, докато към настоящия момент това решение се взима от търговеца в...
31.01.2019 | 10:55
Все още липсващото в областта на електронната търговия в глобален мащаб е да се обединят усилията на институциите и да се гарантира на потребителите, че откъдето и да...
23.01.2019 | 13:00
Добре е да планираме по-отрано почивките си, защото възможните рисковете могат да бъдат сведени до минимум, голяма част от тях дори и елиминирани. Това каза председателят на...
16.01.2019 | 14:40
Бих предупредил потребителите да бъдат крайно резервирани към покупки от онези „инициативни хора”, които в днешната действителност използват по-често социалните мрежи, за да...
07.01.2019 | 12:20
Потребителите, които не са напълно доволни от подаръците си за празниците, все още биха могли да ги върнат или заменят. При закупените през интернет е важно да не е изтекъл...
03.01.2019 | 12:20
Отказани рекламации на дефектни стоки, некоректни намаления и проблеми с договори за услуги са основните въпроси, които гражданите поставиха пред Комисията за защита на...
21.12.2018 | 13:30
Когато пазаруваме повече продукти наведнъж във връзка с подготовката за празниците, е по-голяма вероятността на касата да не забележим, че даден продукт се маркира на друга...