Българските авиокомпании се увеличиха до 19, разполагат със 74 самолета

17.03.2023 | 11:15
по статията работи: econ.bg
19 български авиокомпании със 74 самолета изпълняват редовни, чартърни и товарни полети от и до България. Така е излязла българската авиация от невижданата криза по време на пандемията. Данните съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на бълг
Българските авиокомпании се увеличиха до 19, разполагат със 74 самолета
Снимка: под лиценза на creative commons

19 български авиокомпании със 74 самолета изпълняват редовни, чартърни и товарни полети от и до България. Така е излязла българската авиация от невижданата криза по време на пандемията. Данните съобщи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании, на първата от четири години среща на авиопревозвачите.

Няма фалити, няма затворени авиокомпании, напротив, има две нови, а “България ер” купува нови 7 самолета, обяви той и допълни, че българските авиокомпании са се справили в кризисната ситуация на пандемия и след нея по-добре от европейски авиопревозвачи.

Продължава недостигът на пилоти и наемането на чуждестранни, заради разрастването на авиокомпаниите и липса на капацитет при първоначално летателно обучение. От около 5 на сто през 2018 г. сега около 10% от пилотите са чужденци. През летния период броят им ще достигне 15%.

Превозените пътници през 2022 г. са 8,5 млн., при 11,4 млн. през предковидната 2019 г., или е достигнато 74,8 на сто от нивото преди три години. При пътниците по редовни полети достигнатият процент от 2019 г. е 80%.

Тенденцията да намаляват чартърните полети се затвърждава. Пътувалите с тях през миналата година са 1,3 млн., при 2,4 млн. през 2019 г., или е достигнато нивото от 54,5% в сравнение с 2019 г.

Предковидните нива на превозени от и до България пътници ще бъдат достигнати през 2025 г. Друго характерно за авиацията у нас е, че повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Те трайно навлизат на европейския пазар, което говори, че нашите авиопревозвачи покриват изискванията на ЕС, казва Станулов.

Основните страни, в която самолетите работят, са Италия, Германия, Португалия, Полша, Гърция, Турция, Франция, Нидерландия, Косово. Извън континента те летят още в Египет, Ирак, Израел, Армения, Тунис, Мароко и в страните от Персийския залив. Работата на чуждестранните пазари осигурява гъвкавост, по-равномерна заетост през годината и икономическа стабилност на авиопревозвачите.

Оцени статията:
3.50/16
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...