Колко струва само да разгледам?

26.03.2013 | 12:20
по статията работи: Елица Елефтерова
Австралийски магазин таксува с по 5 долара всеки свой посетител, който само гледа, без да си купи нищо
Колко струва само да разгледам?

Представете си как влизате в магазин, не за да си купите нещо, а за да разгледате и да си харесате нещо, което в друг момент да си купите - или пък просто за да “убиете малко време”. Сега си представете как продавачката идва и ви казва, че дължите 5 долара само заради това, че сте разгледали стоката в магазина, пише сайтът theblaze.com.

Точно това е направил австралийският магазин за хранителни стоки Celiac Supplies в Бризбейн, заради клиентите, които разглеждат, но не купуват нищо.

"Считано от първи февруари, в този магазин потребителите ще бъдат таксувани с 5 долара, ако разглеждат стоката, без да купуват. Таксата от 5 долара ще бъде приспадана от сумата за закупените стоки”, се посочва в съобщение до потребителите на бакалийката.

Защо собствениците прилагат политика, която очевидно няма да се хареса на клиентите? От Celiac Supplies обясняват, че новата политика има за цел да се бори с тези клиенти, които "използват магазина като място за справка (най-вече за цените - бел.прев.) и след това си купуват стоките от друго място".

"Тази политика е в съответствие с политиката на различни други магазини - за дрехи, обувки и електрически уреди, които са изправени пред същия проблем", посочват собствениците.

Проблемът, срещу който се изправя австралийският магазин за хранителни стоки, е познат и на американския бизнес. Само че в САЩ вместо да прехвърлят тежестта върху потребителите, магазини като Best Buy и Target се адаптират към новите условия, за да останат конкурентни на пазара.

"Target и Best Buy също са “ужилени” от клиенти, които идват в магазина, разглеждат продуктите и след това се прибират вкъщи и си го купуват от Amazon", пише друго австралийско издание “Дейли файнънс”.

"Вместо обаче да забраняват употребата на телефони или да се опитват да налагат входна такса за магазините, те са разширили ценовата си политика, така че да съвпада с тази на Amazon и другите онлайн магазини”, посочва изданието.

Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!

Оцени статията:
5.00/4
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 23.04   181 г. пр.н.е. – В Рим е открит храмът на Венера, превърнал се в място за поклонение на куртизанките. 1348 г. – Крал Едуард III учредява Орден на жартиерата в...