Безплатната куриерска доставка отива в историята

12.09.2023 | 11:30
по статията работи: econ.bg
Безплатната доставка постепенно отива в историята. Масово онлайн магазините са я премахнали като опция за пратка до врата на клиента. Причината е, че от 1 септември куриерите вдигнаха за втори път тарифите си
Безплатната куриерска доставка отива в историята
Снимка: под лиценза на creative commons

Безплатната доставка постепенно отива в историята. Масово онлайн магазините са я премахнали като опция за пратка до врата на клиента, показа проучване на „Телеграф“. Причината е, че от 1 септември куриерите вдигнаха за втори път тарифите си към търговците, с които работят.

„Това ни извива ръцете и ни принуждава и ние да реагираме или вдигайки цените на стоките, или на самата доставка“, коментираха собственици на онлайн магазин пред „Телеграф“. И допълниха, че последствията от надутите цени на куриерите за фирмите със сигурност ще са неприятни и за крайните клиенти. Търговците изтъкнаха, че за да не повишават допълнително изкуствено цените, разделят транспорта от стоката и така клиентът сам вижда колко голям процент всъщност е услугата на куриера. Доставките поскъпнаха двойно за крайните клиенти. Цените са между 8 лв. и 15 лв. Стойността зависи и от килограмите на пратката, по-тежките са и по-скъпи.

Все още има търговци, които предлагат безплатна доставка до врата. Стотици онлайн магазини обаче бяха принудени да я премахнат с вдигането на тарифите на куриерите. Масово остана вариантът за пратка без пари за транспорт само до офис при поискване. Освен това и условията за тази безплатна доставка са се променили не в полза на клиента, коментираха още търговци.

Ако в началото на годината повечето магазини искаха покупки за 100 лв. за безплатна доставка, в момента те трябва да са на стойност поне 200 лв. Все още има големи международни брандове дрехи, които предлагат безплатна доставка до адрес при сума от поне 70 лв., както и аптеки, които искат покупки за поне 50 лв. При поръчка на обувки искат да натрупате поне 70-100 лв. за безплатен транспорт, а за парфюми минимумът е скочил от 50 лв. на 100 лв.

По-малките търговците или са премахнали този вариант изобщо, или планират да го направят. Други имаха безплатна доставка за всичко като промоция за по една седмица през есента и пролетта, но за този сезон са планирали единствено отстъпки в цените само на стоките в рамките на традиционните намаления.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...