Да бъдат изготвени правила за определяне на транспортна бедност, препоръчва Европейската комисия на България по повод проекта на Интегриран план в областта на енергетиката и климата. Европейската комисия (ЕК) вече е решила сухопътните преводни средства и сградите да бъдат включени в схемата за търговия с вредни емисии.
Плановете на ЕК са да започнем да плащаме за вредните емисии от автомобилите от началото на 2027 г., което ще доведе до поскъпване на бензина и дизела с около 50-80 ст. за литър. По този начин, чрез изкуствено повишение на цените на горивата, от Европейската комисия искат да принудят хората да заменят автомобилите си с двигатели с вътрешно горене с електромобили.
Поскъпването на горивата ще удари по джоба всички, които карат автомобил на бензин или дизел и нямат пари, за да купят кола на ток. Затова от ЕК искат да бъде изготвена оценка за въздействието от включването на горивата в схемата за търговия с вредни емисии върху най-уязвимите хора от обществото. Определянето на транспортна бедност означава, че за най-бедните може да има някакви помощи, за да може да се придвижват. Но за работещите хора, дори да са с ниски заплати, помощи няма да има и те сами ще трябва да плащат от оскъдните си доходи изкуствено повишените цени на бензина и дизела.
От ЕК настояват в Интегрирания план в областта на енергетиката и климата да бъде разписан ясен график за постепенно спиране на използването на въглища. От ЕК искат България да представи допълнителна информация за това как ще ускори внедряването на възобновяеми енергийни източници и как постепенно ще бъдат премахнати изкопаемите горива в сектора на отоплението и охлаждането и как в централното отопление в градовете ще бъде използвана геотермална енергия.