Министърът на туризма иска пет пъти повече пари за реклама

18.11.2022 | 12:20
по статията работи: econ.bg
Рекламата ни е на стойност 18 милиона лева, от тях 6 милиона са участието ни в борси. Имаме 12 милиона за реклама. Разделети ги на 21 пазара и се оказва, че фирми, продаващи лютеница, имат повече бюджет, отколкото България, каза Илин Димитров
Министърът на туризма иска пет пъти повече пари за реклама
Снимка: под лиценза на creative commons

Бюджетът за реклама да се увеличи близо 5 пъти. Това поиска министърът на туризма Илин Димитров, който беше изслушан от депутатите в ресорната парламентарна комисия. Той заяви, че Министерството на туризма работи за превръщането на бранд "България" в кауза и представи 6 мерки в помощ на сектора.

Ваучерите за храна да продължат да се използват за туристически услуги, като специално за туризъм да бъде отделена сума от 300 милиона лева. Един лев, вложен в превенция, спестява 7 лева за лечение, каза Илин Димитров.

Ставката от 9 % ДДС за ресторантите да бъде продължена и да стане постоянна, защото тя изсветлява сектора. Всички страни в Европейския съюз с изключение на 4 имат диференцирана ставка на ДДС в сектор "Туризъм". "Ще бъдем единствената страна, ако върнем ресторантите към 20 % ДДС", посочи Илин Димитров. 100 милиона лева са необходимите средства за реклама, каза още министър Димитров:

"Рекламата ни е на стойност 18 милиона лева, от тях 6 милиона са участието ни в борси. Имаме 12 милиона за реклама. Разделети ги на 21 пазара, разделете ги на 12 месеца и се оказва, че фирми, които продават лютеница, имат повече бюджет, отколкото Република България".

Министър Илин Димитров поясни за какво са необходими средствата: "Има международни борси, в които е добре да бъдем партньори - едно партньорство е между 1 и 2 милиона лева, говоря за германската борса, за лондонската, за полската. Това изисква средства. Второ: инфлуенсъри, блогъри, влогъри - ние трябва да направим изключително масирана атака, за да популяризираме България. И трето - дигитализиране на сектора. Четвърто - услуги, които досега са стояли "в тайна", ние трябва да ги покажем. Всичко това струва пари. Един клип от 30 секунди, излъчен в праймтайм по телевизията, струва 10 хиляди лева".

Ведомството предлага организациите за управление на туристическите райони да бъдат подкрепени финансово със 7 милиона лева, с които те да финансират местната си реклама, както и събитията, които организират. Министерството очаква разрешение от Европейската комисия за възстановяване на мярката от 35 евро на седалка, допълни министър Димитров.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...