НАП няма да се намесва в спорове за неиздадени касови бележки

11.01.2024 | 15:55
по статията работи: econ.bg
Още когато се появи предложението за т.нар "безплатен обяд", то срещна силни критики, че единствено ще създаде спорове и скандали между потребители и търговци
НАП няма да се намесва в спорове за неиздадени касови бележки
Снимка: под лиценза на creative commons

От началото на годината е в сила разпоредба, според която потребителят може да задържи плащането, ако търговецът откаже да издаде касова бележка.

НАП няма да се намесва в случаите, когато потребител откаже да плати стоката или услугата, ако търговецът не е издал касова бележка. Тази опция е в сила от началото на 2024 г. по предложение на финансовия министър Асен Василев като мярка срещу укриването на обороти. От приходната агенция обаче обясниха, че не може да се очаква от данъчните служители да разрешават на място възникналите спорове, писа в. "Сега".

Още когато се появи предложението за т.нар "безплатен обяд", то срещна силни критики, че единствено ще създаде спорове и скандали между потребители и търговци. Първоначално идеята на Асен Василев беше тази мярка да се прилага само за заведенията, които за поредна година получават подарък под формата на 9% ДДС. След това МФ се коригира е разпростря мярката за всички видове стоки и услуги, но тя бе отхвърлена от комисиите в парламента. Изненадващо при окончателното гласуване на данъчните закони, разпоредбата се промуши като редакционно предложение на ПП и в крайна сметка депутатите одобриха клиентът "да задържи плащането", ако търговецът не издаде касова бележка.

"Това е спор между клиент и търговец и НАП не участва пряко. Едва ли НАП може да реши спора. Вие решавате какво да правите - да откажете да платите, докато не получите бележка или да платите и да сигнализирате за нарушението на НАП. Ние може единствено да санкционираме търговеца, ако към нас се подаде сигнал за неиздаване на касови бележки", посочи Росен Иванов, директор на Дирекция "Данъчна и осигурителна методология" в НАП.

Иванов посъветва хората, ако изпаднат в такава ситуация, да сигнализират НАП за отказа да им бъде издадена касова бележка. Проверка от данъчните служители обаче ще бъде направена до няколко дни.

От НАП вече напомниха, че очакват сигнали за неиздаване на касови бележки на тел. на информационния им център 0700 18 700 (който работи само в делнични дни от 9 до 17.30 ч) или на е-мейл infocenter@nra.bg.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...