Около 10% от хотелиерите у нас пробват да се откажат от олинклузива

28.09.2023 | 10:10
по статията работи: econ.bg
Олинклузивът е удобен за крайния клиент, но не е целесъобразен за бизнесмените. Според него този тип обслужване води до големи разхищения на храна, което е икономически неизгодно
Около 10% от хотелиерите у нас пробват да се откажат от олинклузива
Снимка: под лиценза на creative commons

Новата тенденция сред хотелиерите у нас е да се отказват от олинклузива, каза днес пред журналисти във Варна зам.-председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Атанас Димитров. По думите му пилотно към този вариант преминават около 10 на сто от предприемачите в сектора. Обсъждат се и други варианти – на клиентите да се предлага само закуска, или закуска и вечеря, допълни Димитров. Според него е нужно да се намери златната среда, за да бъдат доволни гостите, някои от които предпочитат да се хранят в хотела.

Олинклузивът е удобен за крайния клиент, но не е целесъобразен за бизнесмените, бе мнението на Димитров. Според него този тип обслужване води до големи разхищения на храна, което е икономически неизгодно. Освен това е причина и за излишни разходи за енергия, заплати, както и за по-сериозно замърсяване на околната среда. 

За идеята да се повиши ДДС за ресторантите Димитров коментира, че това ще направи българският туристически продукт неконкурентноспособен. Той бе категоричен, че членовете на БХРА имат много аргументи против такава стъпка и вече са информирали министъра на туризма за своята позиция. "Ако е нужно ще повтаряме, а и ще се борим за правата си със всички законови средства", каза Димитров. Според него изсветляването на сектора зависи до голяма степен от данъците. Ако бъдат вдигнати, изборът на работещите в бранша ще е или да фалират, или да влязат в "сивия" сектор, обясни Димитров. Той допълни, че е заблуда, че този бизнес е много печеливш. Той е "витрина", вижда се, че идват много хора, но не и разходите, които са наложителни и са много високи, обясни зам.-председателят на БХРА. И уточни, че само заплатите на работниците в бранша са скочили тройно за няколко години, защото собствениците се опитват да задържат кадрите си.

За отминаващия летен сезон Димитров посочи, че е малко по-добър от миналогодишния, но с по-лоши показатели спрямо (предпандемичната, бел. ред.) 2019 г. Според него оборотът се е повишил, но увеличените разходи и инфлацията са "изяли" печалбите. Нещата в туризма са прекалено сложни, за да се вземат прости решения от типа вдигаме данъците и оправяме всичко, коментира още Димитров. И призова управляващите преди да налагат решения, да търсят експертизата на бранша.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...