Доналд Тръмп е похарчил по пет долара за глас – това гласят изводите от анализ на "Ройтерс", основан на това колко пари са събрали кампаниите на демократите и републиканците и какъв е броят на хората, гласували за тях, ако се приеме, че те са похарчили всичките си средства.
От юни 2015 г., Тръмп е събрал 270 млн. долара, а за него са гласували около 57 млн. души, което прави по-малко от пет долара, похарчени, за да убеди всеки свой привърженик. Хилъри Клинтън е събрала поне 521 млн. долара, броят на гласувалите за нея бе близък, което означава, че всеки глас ѝ е излязъл два пъти по-скъпо.
Стратегията на Тръмп да разчита на социалните медии, без си мери приказките, и способността му да си печели безплатно телевизионно отразяване се оказаха печеливши.
Според анализа на консултантската компания mediaQuant бизнесменът е събрал безплатно медийно време на стойност близо 5 млрд. долара, два пъти повече, отколкото Хилъри Клинтън. Става въпрос за неплатеното отразяване на кандидатите. Нещо повече – журналистите отразяват Тръмп най-често заради негови провокативни изказвания или противоречиви идеи.
Бившият държавен секретар се придържаше към традиционна кампания – със скъпи телевизионни реклами и стотици служители, разпръснати из страната.
Данните при над 90% обработени протоколи показват, че в изборите са участвали около 117 милиона души при близо 226 милиона, имащи право на глас. Интересно е да се отбележи, че засега Клинтън получава повече подкрепа в реални гласове - 47.6% при 47.5 за Тръмп, но губи битката за електорите (до момента 289 за републиканеца при необходими 270 за победа).