Electrolux повиши прогнозите си за растеж в Северна Америка

19.07.2017 | 21:00
по статията работи: Econ.bg
Electrolux повиши прогнозите си за растеж в Северна Америка

Най-големият производител на домакински електроуреди в Европа Electrolux повиши прогнозата си за растеж в Северна Америка, след като печалбата му задмина очакванията, а продажбите на климатици в САЩ са нараснали, съобщава Bloomberg.

Очаква се търсенето на електроуреди на най-големия пазар на базираната в Стокхолм компания да се увеличи с 3% до 4% тази година, заяви Electrolux в сряда. За сравнение, предишните прогнози сочеха ръст от 2-3%.

През второто тримесечие оперативният марж на Electrolux се е повишил с един процентен пункт до 6,2%, основно заради по-добрите резултати в Северна Америка.

„Продължаваме да се фокусираме върху управлението на портфолиото и ефективността на разходите, а това не спира да ни носи добри резултати“, каза главният изпълнителен директор Йонас Самуелсон.

Продажбите на Electrolux в Северна Америка са били подкрепени от високите температури, довели до ръст на продажбите на климатиците Frigidaire. В комбинация с липсата на разходите, направени преди една година, това ще доведе до по-силно подобрение на оперативния марж на бизнеса в Северна Америка през следващите тримесечия, казва той.

Оперативната печалба се е увеличила с 24% до 1,94 млрд. крони (234 млн. долара) през трите месеца до края на юни. Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, средно очакваха 1,72 млрд. крони. Акциите поскъпнаха с до 6,4% - най-големия ръст от почти три месеца, като след това цената им спадна до 3,7% до 282,30 крони.

Поставяйки си за цел марж на оперативната печалба от 6%, Самуелсон се фокусира върху по-слабите подразделения и нарастващите продажби на нови и по-печеливши продукти, като фурните за готвене на пара и пералните машини за по-деликатни платове.

След като опитът на шведската компания да купи подразделението за домакински електроуреди на General Electric се провали в края на 2015 г., Самуелсон, който застана начело малко след това, разшири продуктите на компанията, купувайки няколко дружества, включително европейския бранд за кухненски аксесоари Best и компанията за устройства за готвене с вакуум Anova.

“Предвид добрата тенденция през първото полугодие пазарът за домакински електроуреди в Северна Америка остава силен и виждаме как благоприятната макросреда продължава да подкрепя търсенето“, казва Самуелсон. /www.investor.bg/

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...