Броят на продадените смартфони за второто тримесечие на годината достигна 52% от общия брой на продадените мобилни апарати в световен мащаб, сочи статистика на Gartner. Така за пръв път в историята умните телефони са по-търсени от обикновените модели, които не са смарт.
Данните показват още, че за последните 12 месеца продажбите на смартфони са нараснали с 46,5%, достигайки до 225 млн. продадени единици. За разлика от тях продажбите на обикновените модели са намалели с 21% до 210 млн. продадени апарата.
За тази фундаментална промяна на пазара основа роля е изиграл бумът на търсенето на смартфони на азиатските пазари и най вече в Китай и Индия, където се наблюдава среден годишен ръст от 74%, отчитат анализаторите, цитирани от британския „Телеграф“.
В тези страни се търсят най-вече смартфони от нисък клас, като средната цена за апарат в Китай е около 120 долара без субсидии, докато цената в Индия, Индонезия и Филипините спада до около 100 долара.
В бъдеще голяма част от ръста в смартфон сектора се очаква да дойде от ниския ценови сегмент.
Данните на Gartner сочат, че корейската Samsung продължава да е най-големият производител в света с пазарен дял от 31,7% или 71,4 млн. отчетени продажби. За същото тримесечие миналата година от Samsung са държали 29,7% от пазара.
Apple е на второ място с продажби в размер на 14,2%. Щатският гигант бележи спад в общия притежаван дял от 18,8% през второто тримесечие на 2012 г. Основната причина е, че iPhone не успява да проникне на развиващите се пазара заради високата си цена. Новата ситуация породи редица слухове, че в началото на септември заедно с бъдещия iPhone 5S компанията на Тим Кук ще представи и евтин вариант от по-нисък клас.
На трето и четвърто място в класацията на Gartner са LG Electronics and Lenovo, които държат съответно 5,1% и 4,7% от пазара. На пето място е китайската ZTE, която е продала 4,3% от всички смартфони по света.