Близо 8 от 10 потребители на смартфони в САЩ използват своите телефони за търсене на информация и цени на продукти докато са в магазина преди на решат да направят дадена покупка. Освен това един на всеки трима предпочита да се довери на смартфона си за информация, вместо да попита служителите в магазина, сочи ново проучване на Google.
Информацията за изследването бе изнесена по време на маркетингова конференция в Редууд сити. Там експертите на интернет гиганта посъветваха търговците на дребно да подобрят сайтовете си, и по този начин да задържат търсещите онлайн информация потребители в магазините си.
„Има хора, които правят неща със своите телефон в магазина, които до момента не сме наблюдавали“, коментира Адам Грюневалд, ръководител на звеното за мобилен маркетинг и изследвания на Google. Бизнесите, които избират да не се съобразят с това поведение, рискуват да загубят тези потребители, е мнението на експерта.
В магазините купувачите използват своите телефони, за да сравняват цени, да търсят обзорни материали за продуктите, промоции и дали останалите магазини в околността разполагат с търсената стока в определен размер или цвят. Статистиката сочи, че поне половината от потребителите на смартфони в САЩ прекарват в търсене на информация над 15 минути на ден.
Много компании и брандове все още виждат мобилните комуникации като заплаха, тъй като потребителите могат да използват своите смартфони, за да заснемат стоките или практиките в магазина или да потърсят дадена стока на по-ниска цена в конкурентен магазин. Според експертите на Google обаче именно стратегията на ограничаване на ползването на смартфони в магазина би изгонила техните собственици и би ги насочила към конкурентите.