Google победи, но направи компромиси

04.01.2013 | 13:05
по статията работи: Петя Бързилска
Федералната търговска комисия спря 19-месечното си разследване срещу интернет гиганта за манипулиране на резултатите от търсения
Google победи, но направи компромиси

Американските власти спряха разследването си срещу технологичния гигант Google, като стигнаха до извода, че компанията не е манипулирала резултатите на интернет търсачката си, за да вреди на конкуренти, предаде „Ройтерс“.

Федералната търговска комисия (Federal Trade Commission – FTC) реши да не предприема законодателни мерки срещу компанията.

Разследването беше с продължителност от 19 месеца. Смята се, че решението на FTC е победа за интернет гиганта. 

Федералната търговска комисия успя обаче да накара Google да обещае, че няма да използва информация от конкурентни уеб страници за своите продукти. Освен това технологичният гигант се съгласи да даде на рекламодателите по-голям достъп до информацията за самите рекламни кампании, пише „Би Би Си“.

Друг ключов консенсус се отнася до начина, по който Google използва патентите, които е купила при придобиването на Motorola Mobility през миналата година за 12,5 млрд. долара. Технологичният гигант заяви, че ще взима „разумни и справедливи“ суми от компаниите, които трябва да използват нейните стандартни ключови патенти (standard essential patents). Тези патенти са изключително важни за индустриалния стандарт, например, за технологията, която позволява на устройства като смартфони да се свързват с безжичен интернет. В тази връзка Google се съгласи да не предприема действия, които да забранят на лицензополучателите продажбата на продукти, когато не е постигнато съгласие каква точно трябва да е „справедливата“ сума.

Софтуерната компания Microsoft Corp и други конкуренти на Google настояваха пред FTC за по-големи санкции и по-широкообхватно антитръстово дело срещу интернет гиганта. Същевременно по-малки интернет компании като американската Nextag заявиха, че Google е манипулирала резултатите от уеб търсенията, за да изкара напред своите продукти. Така конкурентите са оставали назад в търсенето и клиентите по-трудно ги намирали.

В момента Google очаква решение по въпроса и от Европейската комисия (ЕК).

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 30.04   311 г. – Римският император Галерий издава едикт, според който християните са законно признати в Римската империя. 1671 г. – Петър Зрински и Фран Кръсто...