Глобалните продажби на бензиново-електрически хибридни автомобили с марката Toyota са преминали границата от 5 млн. бройки от появата им на пазара до днес. Макар и да формират неголяма част от общия брой на всички продадени автомобили на японския концерн, хибридните возила се оказват доста търсени за технология, която първоначално е била приемана със скептицизъм, коментират от АП.
В сряда Toyota съобщи, че до края на март са продадени около 5,125 млн. хибридни возила. Основна роля за успеха на технологията тук има първият масов хибриден модел – Toyota Prius, който е пуснат на пазара през далечната 1997 г.
Бензиново-електрическите хибриди притежават повишена икономичност благодарение на технология, която автоматично превключва между бензинов двигател и електрически мотор в зависимост от моментната скорост и други условия при пътуване, а самата батерия на колата се зарежда по време на движение.
"Тази технология отбеляза огромен успех със своето масово разпространение“, коментира по случая вицепредседателят на борда на директорите на Toyota Такеши Учиюмада, известен още като бащата на Prius. “Вярвам, че има много повече място за тази технология за развитие“, допълва той.
Днес хибридните модели на Toyota формират 14 процента от глобалните продажби на компанията по света и 40% от тези в Япония. Понастоящем автомобилният гигант предлага 19 хибридни и един модел с презареждащи се батерии, като се очаква до края на 2015 г. Toyota да пусне на пазара още 18 нови модела на ток и бензин.
"Хибридните автомобили днес се превръщат в основна технология“, коментира със задоволство Такеши Учиюмада.