България оттегля искането за eврофинансиране на участък от АМ „Струма“

15.01.2020 | 15:30
по статията работи: econ.bg
България отлага изграждането на последния участък от магистрала „Струма“ при Кресненското дефиле. Съответната апликационната форма до Еврокомисията за финансиране на отсечката е оттеглена, но Пътната агенция не се отказва от проекта
България оттегля искането за eврофинансиране на участък от АМ „Струма“
Снимка: под лиценза на creative commons

България отлага изграждането на последния участък от магистрала „Струма“ при Кресненското дефиле. Съответната апликационната форма до Еврокомисията за финансиране на отсечката е оттеглена, но Пътната агенция не се отказва от проекта. АПИ продължава да разглежда проекта като приоритетен.

Решението да бъде оттеглена апликационната форма не спира този проект, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на последния останал по трасето „тесен участък“ до границата с Гърция.

Институциите продължават работа по апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Еврокомисия, която вече представи своя Зелен пакт.

Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до общественото мнение, което категорично определя довършването на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно за пътната безопасност, съобщават от АПИ.

Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, което да отговаря на екологичните и транспортните цели.

Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация, като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом.

На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания, твърдят от АПИ.

Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....