Варненци се возят на тролеи на четвърт век

21.10.2010 | 13:30
по статията работи: Теодора Пенева
Не се предвижда увеличение на цената на билета
Варненци се возят на тролеи на четвърт век

Варненският "Градски транспорт" разполага с 51 тролея, които вече са на четвърт век, а заводите в Чехия са спрели производството на резервни части за тези модели.

"При това положение тролейбусният транспорт във Варна е на доизживяване", отчете новият прокурист на дружеството Веселин Михайлов. Около 4 месеца след встъпването си в длъжност вчера той даде първата си пресконференция, заедно с тримата членове на борда на директорите.

За нови тролейбуси фирмата разчита на проекта за транспортния мастърплан на Варна, но ако до реализацията му старите возила окончателно излязат от строя, има готовност да ги заменя с автобуси, съобщи в. "Черно море".

Новото ръководство на "Градски транспорт" планира в началото на следващата година покупката на 10-15 автобуса втора употреба. Рейсовете "втора ръка" излизали по 8000 - 10 000 евро, а цената на новите стигала непосилните 250 000 евро.

Сериозен проблем дружеството срещало и със закупените рециклирани автобуси "Рено", които са в експлоатация от 4-5 години. Техните части вече не се произвеждали, а и излизали твърде солено.

"За да ги ремонтираме, се налага да поръчваме части в завода в Стара Загора", обясни Веселин Михайлов. По думите му 67% от автопарка е напълно амортизиран - не отговаря на съвременните екологични и технически експлоатационни изисквания. След като бракували 4, икарусите в "Градски транспорт" останали 36, 32 от които са съчленени. Към момента "Градски транспорт" обслужва жителите и гостите на града с 41 тролейбуса и 128 автобуса.

Новото ръководство се кани да възстанови тролейбусната линия №86 от жп гарата до "Почивка". За целта обаче се налага ремонт на контактната мрежа, която е в окаяно състояние. За подновяването на трасетата били необходими 1,215 млн. лв., които от дружеството се надяват да бъдат заложени в бюджета на община Варна за следващата година.

"Престъпление е изградена тролейбусна линия да не се използва", коментира Валери Маринов от борда на директорите. Той изказа съмнения, че тя е целенасочено спряна в интерес на конкурентна линия.

От "Градски транспорт" са категорични, че на този етап 1 лев е добра цена за билетчето. Евентуално увеличение изобщо не стои на дневен ред, увери прокуристът Веселин Михайлов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.04   1355 г. – Във Венеция за заговор против местната аристокрация е екзекутиран Марино Фалиеро. 1397 г. – За първи път Джефри Чосър разказва своите Кентърбърийски...