Американското транспортно министерство е знаело за проблемите на Toyota с педала на газта още в края на 2003 година, призна транспортният министър на САЩ Рей Лахуд, цитиран от AFP.
Откъслечните информации тогава са получили потвърждение през февруари 2004 година, когато най-големият американски автомобилен застраховател State Farm е докладвал на властите за проблеми с педала на газта в автомобили на японската компания. През последните няколко седмици Toyota изтегли от световния пазар близо 9 млн. автомобила заради различни технически проблеми.
През март 2007 американското транспортно министерство и Националната агенция за безопастност на трафика (NHTSA) са започнали предварително проучване на проблема с педала на газта, като няма данни преди това да е имало проверки. Чак през април 2009 година NHTSA е поискала документи от State Farm за „възможни проблеми с педала на газта" на модели на Toyota, произведени в периода 2006-2009 година.
Междувременно стана ясно, че Toyota е спестила 100 млн. долара от „успешно споразумение с Вашингтон" да изтегли „ограничено количество стелки при шофьорското място (същите, които предизвикват проблем с педала на газта)" през септември 2007 година. Информацията е от официални документи на японската компания. Спестеното влиза в графа „Победи за Toyota - Група по безопасност", като има данни за много такива спестявания на средства от забавяне на проверки по безопасност, избягване на проверки за дефекти и бавно изпълнение на други изисквания.