Всеки трети таксиметров курс в големите градове се извършва от "копърка"

25.01.2024 | 16:05
по статията работи: econ.bg
Вече са налице регистрирани електронни магазини, които предлагат превозни услуги. За да си нямат проблеми с данъчните, те пращат в НАП сведения за оборотите на водачите
Всеки трети таксиметров курс в големите градове се извършва от "копърка"
Снимка: БГНЕС

Такситата копърки заобикалят закона, като се маскират на онлайн търговци. Хитрата схема е замислена, за да ги спаси от непрекъснатите забрани, които държавата им налага, тъй като извършват превоз без лиценз.

Чрез шашмата те опитват да излъжат държавните органи, че не извършват превоз на пътници, а невинно продават онлайн услуги.

Същевременно легалните таксита негодуват, че копърките им подбиват цените с 30%, тъй като не плащат данъци,  осигуровки и куп административни такси.

По данни на представители на лицензирания таксиметров бранш в момента в големите градове всеки трети курс се извършва от превозвачи без разрешително.

Това са любители шофьори, които се свързват с платформи, работещи чрез приложения за смартфони. Най-популярни сега са Taxsee, Taxsee Driver и Tuda, които заместиха забранения Uber и наследника му Маxim.

От другата страна на приложението са пътниците, които търсят превоз. След като шофьор и клиент се свържат, превозът се осъществява, като клиентът плаща с карта през приложението, а то превежда сумата към шофьора, като удържа комисиона.

„Съдът многократно е посочвал, че този тип услуга е платен превоз на пътници, следователно трябва да се извършва от лицензиран превозвач. На това основание бяха забранени Uber и Маxim. Явлението обаче е със силата на пандемия, а държавата демонстрира безсилие да защити легалния сектор“, каза за „Телеграф“ Кирил Ризов от съюз „Такси“.

„Най-модерният камуфлаж в момента е опитът на тези платформи да се узаконят чрез европейските регламенти за електронна търговия през електронни платформи. Все едно не предлагат превоз, а са просто търговци в интернет“, допълни Ризов.

Вече са налице регистрирани електронни магазини, които предлагат превозни услуги. За да си нямат проблеми с данъчните, те пращат в НАП сведения за оборотите на водачите.

Сега лицензираният бранш предлага промени в закона, с които ще се изисква регистрация на всички електронни платформи, които предлагат превозни услуги, за да се извадят превозите без лиценз на светло. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...