Откриваният на два пъти участък от магистрала "Марица" между Харманли и Любимец - веднъж от тройната коалиция и веднъж от премиера Бойко Борисов, отива на втори ремонт в рамките на година. Кадри на сайта sakarnews.info показаха как настилката на участъка се руши, а асфалтът поддава под натиск с гола ръка, съобщи в. "Сега". Кратката отсечка, рекламирана като първата магистрала с напълно изрядна документация, засега се поправя за сметка на изпълнителя, защото е в 5-годишен гаранционен срок.
Настилката е започнала сериозно да се руши в участъка от 77-ия до 80-ия километър, като на места е напукана, а на други места е пропаднала. В особено тежко положение са аварийните ленти. От кадрите се вижда, че отделни участъци вече са били закърпени, но ремонтът е стигнал до границата на аварийната лента.
От Агенция "Пътна инфраструктура" вчера потвърдиха, че са информирани за проблема с настилката. "Изпълнителят "Пътни строежи" Пловдив ще отремонтира участъка за своя сметка", съобщиха от АПИ. Оттам уточниха, че 5-годишната гаранция тече от 1 октомври 2010 г., т.е. фирмата ще е длъжна да отстранява възникнали проблеми без загуби за бюджета до 2015 г.
Участъкът между Харманли и Любимец от 16.66 км бе открит за пръв път на 16 май 2007 г. от ексминистъра на регионалното министерство Асен Гагаузов. "Инфраструктурата е конкурентен фактор и ще я изградим в съответствие с изискванията на Европейския съюз", заяви при откриването той. Тогава Гагаузов обяви, че цялата АМ "Марица" ще е готова до края на 2009 г. Това не се случи, а през юли 2009 участъкът бе поетапно затворен за ремонт, след като се оказа, че на магистралата не е бил положен износващ пласт асфалтобетон. Покрай изборите ремонтът се проточи и приключи през октомври 2010 г. Тогава Борисов се похвали, че това е първата законова магистрала, а пусканите дотогава от тройната коалиция участъци са били като двулентови пътища. Освен проблемния участък тогава бе пусната и новоизградена част от пътя от Любимец до Свиленград. Ремонтът и строителството излязоха 36 млн. тв.
От АПИ обещават поредният ремонт на участъка да приключи до 14 дни. По него при първоначалното изграждане на пътя са работили "Пътни Строежи - Пловдив" и свързаната с бизнесмена Васил Божков фирма "Мостстрой". Строителен надзор над обекта е извършвал "Пътинвестинженеринг", а проектант е "Пътпроект". "Пътпроект" е собственост на "Пътинвестинженеринг", т.е. двете дружества са свързани, което е забранено от ЗУТ. Те работят заедно и по лот 2 на магистрала "Тракия".
Очаква се днес премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Росен Плевнелиев да направят първа копка на участъка от АМ "Марица" между Димитровград-Харманли (34.2 км), който ще се изгражда от консорциум между свързаната с Божков "Пътностроителнатехника" и австрийската "Пор Бау". Консорциумът предложи рекордно ниска цена от 1.83 млн. евро на км и бе проверявана за дъмпингова оферта, но проверката не откри проблеми.