Два пъти откриваната магистрала "Марица" вече се руши

26.07.2011 | 07:12
по статията работи:
От Агенция "Пътна инфраструктура" потвърдиха, че са информирани за проблема с настилката
Два пъти откриваната магистрала "Марица" вече се руши

Откриваният на два пъти участък от магистрала "Марица" между Харманли и Любимец - веднъж от тройната коалиция и веднъж от премиера Бойко Борисов, отива на втори ремонт в рамките на година. Кадри на сайта sakarnews.info показаха как настилката на участъка се руши, а асфалтът поддава под натиск с гола ръка, съобщи в. "Сега". Кратката отсечка, рекламирана като първата магистрала с напълно изрядна документация, засега се поправя за сметка на изпълнителя, защото е в 5-годишен гаранционен срок.

Настилката е започнала сериозно да се руши в участъка от 77-ия до 80-ия километър, като на места е напукана, а на други места е пропаднала. В особено тежко положение са аварийните ленти. От кадрите се вижда, че отделни участъци вече са били закърпени, но ремонтът е стигнал до границата на аварийната лента.

От Агенция "Пътна инфраструктура" вчера потвърдиха, че са информирани за проблема с настилката. "Изпълнителят "Пътни строежи" Пловдив ще отремонтира участъка за своя сметка", съобщиха от АПИ. Оттам уточниха, че 5-годишната гаранция тече от 1 октомври 2010 г., т.е. фирмата ще е длъжна да отстранява възникнали проблеми без загуби за бюджета до 2015 г.

Участъкът между Харманли и Любимец от 16.66 км бе открит за пръв път на 16 май 2007 г. от ексминистъра на регионалното министерство Асен Гагаузов. "Инфраструктурата е конкурентен фактор и ще я изградим в съответствие с изискванията на Европейския съюз", заяви при откриването той. Тогава Гагаузов обяви, че цялата АМ "Марица" ще е готова до края на 2009 г. Това не се случи, а през юли 2009 участъкът бе поетапно затворен за ремонт, след като се оказа, че на магистралата не е бил положен износващ пласт асфалтобетон. Покрай изборите ремонтът се проточи и приключи през октомври 2010 г. Тогава Борисов се похвали, че това е първата законова магистрала, а пусканите дотогава от тройната коалиция участъци са били като двулентови пътища. Освен проблемния участък тогава бе пусната и новоизградена част от пътя от Любимец до Свиленград. Ремонтът и строителството излязоха 36 млн. тв.

От АПИ обещават поредният ремонт на участъка да приключи до 14 дни. По него при първоначалното изграждане на пътя са работили "Пътни Строежи - Пловдив" и свързаната с бизнесмена Васил Божков фирма "Мостстрой". Строителен надзор над обекта е извършвал "Пътинвестинженеринг", а проектант е "Пътпроект". "Пътпроект" е собственост на "Пътинвестинженеринг", т.е. двете дружества са свързани, което е забранено от ЗУТ. Те работят заедно и по лот 2 на магистрала "Тракия".

Очаква се днес премиерът Бойко Борисов и регионалният министър Росен Плевнелиев да направят първа копка на участъка от АМ "Марица" между Димитровград-Харманли (34.2 км), който ще се изгражда от консорциум между свързаната с Божков "Пътностроителнатехника" и австрийската "Пор Бау". Консорциумът предложи рекордно ниска цена от 1.83 млн. евро на км и бе проверявана за дъмпингова оферта, но проверката не откри проблеми.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...