Акциите на най-големия сайт за колективно пазаруване Groupon се сринаха с близо 7 на сто вчера (3 януари), предаде агенция Reuters.
Причина за това стана доклад на Susquehanna Financial Group и агрегатора на сайтове за колективно пазаруване Yipit, разработен на базата на проучване сред около 400 търговци. Според него над половината от търговците (52%), които са предложили сделки с отстъпки, не възнамеряват да правят нови подобни оферти през следващата половин година.
Groupon пусна пакет акции на борсата през юни 2011 година. Емисионната цена на книжата беше 20 долара за брой. Тогава това беше едно от най-впечатляващите IPO-та след излизането на търсачката Google на борсата през 2004 г.
След оповестените резултати в доклада обаче акциите на сайта за колективно пазаруване паднаха до около 19,30 долара за брой.
Проучването показва още, че 8 от 10 търговеца са доволни от услугите, които предлага Groupon и другите сайтове за колективно пазаруване. В същото време само 10% от тях са готови да предоставят нова своя оферта на подобен сайт.