Замразяване на проекти и слабо търсене на имоти в София

03.11.2009 | 12:07
по статията работи: econ.bg
Тенденцията за 2010 г. е за стабилизиране на пазара на жилищни площи. Кризата остави офисите празни, но от нея печелят discount-веригите
Замразяване на проекти и слабо търсене на имоти в София

Пазарните тенденции на пазара за недвижими имоти бяха обсъдени по време на семинара „Добрата инвестиция означава рентабилност на всички нива", организирана от Immorent - България. Според мениджъра "Недвижими имоти" на компанията Мира Карабиберова офис площите в София са общо 965 хил. кв. м. В момента тенденцията предлагането да изпреварва търсенето на такива площи се запазва и дори се влошава. „Коефициентът на незаетите площи е 13,4 пункта, спрямо 4 пункта през миналата година", поясни Карабиберова. Тя уточни, че в идеалния център на града няма предлагане на офис площи.

Средният наем на офис площи, като става въпрос за първокласните имоти, е 14 евро на кв. м, спрямо 18 евро през 2008 година.

До края на 2009 година още 150 хил. кв. м нови площи ще се появят на пазара. Според експертите обаче се наблюдава застой и замразяване на някои проекти. Много компании се изтеглят от България и офисите остават празни, поясняват експертите.

Със застой и замразяване на проекти може да се опише и пазарът на жилищни площи в столицата. Търсенето е слабо, като за това спомага и ограничението на банковото кредитиране. Според данните има спад от около 10% на средните офертни цени на жилищата в София, а в някои локации понижението стига и до 30 на сто. Очакванията за 2010 година обаче са оптимистични - повечето брокери прогнозират съживяване на пазара. „София е традиционно силен град по отношение на търговията с недвижими имоти, а и демографските фактори ще изиграят своята роля", коментира още Карабиберова.

Търсенето на търговски площи в града обаче намалява. По някои централни улици сме свидетели на празни площи или започващо преструктуриране на съществуващите имоти. Средният наем намалява до 80 евро на кв. м., спрямо 120 евро през 2005 година.

Засега броят на незаетите площи в моловете остава минимален, а от кризата печеливши се оказват discount-веригите. Магазините от този тип продължават експанзията, тъй като наемите са ниски, инвестицията е евтина и бързо се възвръща.

Още информация от днешния семинар може да прочетете в статията със заглавие: "При избор на жилище се търси спокойствие, но в близост до големия град"

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.05   1514 г. – Фернандо Магелан официално е освободен от служба при португалския крал. 1525 г. – Приключва Селската война – народно въстание, избухнало в...