Източните еднорози: 11 растящи стартъпа, които е добре да познавате

04.11.2015 | 11:47
по статията работи: econ.bg
Класация на едни от най-бързо растящите китайски компании
Източните еднорози: 11 растящи стартъпа, които е добре да познавате
Снимка: Sxc.hu

Uber е най-високо ценена частна компания в света, но в Азия се зараждат изкючително бързо растящи стартъпи. Ето някои от тях:

Xiaomi

Пазарна стойност: 46 млрд. долара; набра 2,45 млрд. долара на първичното си публично предлагане.

Xiaomi е най-големият производител на смартфони в света и е втората най-скъпа технологична компания в света след Uber. Xiaomi, което означава „малък ориз“, има силна фен-база, въпреки че основният ѝ конкурент в страната Huawei Technologies също печели позиции на пазара на мобилни устройства. Xiaomi вече разширява продажбите си извън Китай, целейки се в развиващите се пазари като Бразилия и Индия.

Meituan-Dianping

Пазарна оценка: около 20 млрд. долара; набра поне 2,51 млрд. долара на първичното си публично предлагане

След мега сливане през октомври китайският вариант на Groupon – Meituan се сля с местното копие на Yelp Dianping. При първичните си предлагания двете успяха да наберат съответно 1 млрд. долара и 1,5 млрд. долара.

Китайските компании се конкурират за контрола върху онлайн и офлайн преживяването на потребителите си, което подтикна Meituan и Dianping да работят заедно. Преди броени дни Wall Street Journal предаде, че китайският интернет гигант Tencent е инвестирал 1 млрд. долара в новата компания.

Didi Kuaidi

Пазарна стойност: 16,5 млрд. долара; общо борсово финансиране: 4 млрд. долара.

При друго слиуване в Китай се създаде най-големият конкурент на Uber, след като две конкурентни приложения – Didi Dache и Kuaidi Dache се обединиха срещу американската компания. От тогава досега Didi Kuaidi инвестира значителни суми в американския конкурент на Uber – Lyft.

Lufax

Пазарна стойност: 10 млрд. долара; общо борсово финансиране: 495 млн. долара.

Lufax, която беше създадена преди 4 години, е най-големият пиър-ту-пиър кредитен стартъп на наситения кредитен пазар в Китай. Към 1 юли тази година компанията има 10 милиона регистрирани потребители.

Zhong An

Пазарна стойност: 8 млрд. долара; общо борсово финансиране: 934 млн. долара.

Zhong An е едно от малкото начинания, в което гигантите Alibaba и Tencent си партнират. Застрахователната компания събра финансиране на стойност 1 млрд. долара по време на първично предлагане, което я превръща в един от претендентите за лидерската позиция на местния онлайн застрахователен пазар.

DJI Innovations

Пазарна стойност: 8 млрд. долара; общо борсово финансиране: 100 млн. долара.

DJI произвежда най-популярният дрон в света. Компанията е производител и на летателното устройство, което се разби на поляната пред Белия дом. Приходите от продажби на дрони възлизат на повече от 1 млрд. долара при продадени около 400 хил. апарата само за последната година. На първично предлагане през май компанията набра 75 млн. долара, но се предполага, че компанията е набрала още 30 млн. долара през първите няколко години от съществуването си.

VANCL

Пазарна стойност: 3 млрд. долара; общо борсово финансиране: 522 млн. долара.

Основана преди десет години, VANCL е онлайн магазин за дрехи, таргетирани най-вече към младите и стратегията на компанията наподобява тази на японската Uniqlo, с тази разлика, че VANCL продава само онлайн.

Ele.me

Пазарна стойност: 3 млрд. долара; общо борсово финансиране: 1,09 млрд. долара.

Ele.me е изгряващата звезда на китайския пазар за доставка на храни по домовете. Компанията, чието име на китайски означава „гладен ли си?“, вече има повече от 40 млн. клиенти в 260 града. Основните ѝ конкуренти са Meituan и социалната мрежа Baidu.

Koudai Shopping

Пазарна стойност: 1,45 млрд. долара; общо борсово финансиране: 362 млн. долара.

Tencent е основният инвеститор в Koudai, като с тази стъпка гигантът се опитва да намали влиянието на империята за онлайн търговия на Alibaba. Приложението позволява на търговците да продават стоките си чрез WeChat и Weibo, а потребителите им могат да ги поръчват директно.

Tujia

Пазарна стойност: 1 млрд. долара; общо борсово финансиране: 400 млн. долара.

Tujia е китайксият отговор на Airbnb. За разлика от американската компания, китайският ѝ конкурент предлага по-пълно обслужване, включващо и почистване и инспектиране на домовете за споделено живеене. Въпреки това пазарната оценка е значително по-малка от тази на Airbnb, която възлиза на 25,5 млрд. долара.

Mogujie

Пазарна стойност: 1 млрд. долара; общо борсово финансиране: 200 млн. долара.

Китайският Pinterest – Mogujie, позволява на жените да създават фото колажи, но и на търговците да използват креативността им. Според сайта той има 35 милиона активни потребители и средни парични транзакции на месец, възлизащи на 48 милиона долара. През март Wall Street Journal коментира, че сайтът ще опита да набере допълнителни 300 млн. долара на борсите.

 

 



 

 

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 17.05   1395 г. – Обединени унгаро-влашки войски нанасят поражение на османската армия при Ровине, Влашко. 1498 г. – Корабите на Васко да Гама достигат до Индия. 1555...