Комисията на потребителите ще провери общите условия на застрахователните дружества и банките

31.08.2017 | 16:25
по статията работи: econ.bg
Освен това преди началото на учебната година институцията ще извърши редица проверки на търговци на учебни материали
Комисията на потребителите ще провери общите условия на застрахователните дружества и банките
Снимка: Пресцентър на КЗП

От началото на септември Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще започне да прави анализ на общите условия на застрахователните дружества, банките и финансовите институции. Освен това преди началото на учебната година институцията ще извърши редица проверки на търговци на учебни материали. Това съобщи директорът на КЗП Димитър Маргаритов.

Той допълни, че съобщенията за намаления преди празниците и подготовката за зимния туристически сезон също попадат в приоритетите на комисията за следващите месеци.

Маргаритов каза още, че от началото на май до края на август КЗП е извършила около 11 хил. проверки в туристически и търговски обекти, като е съставила близо 800 акта. Те са свързани както с административни нарушения, така и с нелоялни търговски практики.

"Въпреки всичко това като цяло туристическият сезон преминава спокойно", добави Маргаритов.

През лятото инспекторите на КЗП са взели проби от 35 алкохолни напитки, предлагани в заведения по Черноморието. В 5 от тях е отчетено отклонение от стандарта. Най-често това се дължало на разреждане на питиетата.

Контролният орган е пресякъл некоректни практики в сферата на телекомуникациите и на туризма, където е имало опити за подвеждане относно вида и категорията на туристически обекти, а при наем на плажни принадлежности потребителят е бил принуден да заплати няколко услуги без възможност за избор само на желаната от него,

Анализирани са още и 22 договора с общи условия на небанкови финансови институции, туроператори, онлайн търговци, агенции за недвижими имоти, пощенски оператори, електронни съобщителни услуги, застрахователни компании и др. 86 от клаузите са определени като неравноправни, а на дружествата са изпратени препоръки за промяна или отстраняване на уговорките, които създават неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора.

Извършени са и над 480 проверки на електронни магазини, като са съставени 74 акта. Сред нарушенията са липса на информация за правото на отказ от покупката в 14-дневния срок.

Над 120 туристи пък са се възползвали от разкритите за летния сезон виртуални приемни на КЗП. Най-честите им оплаквания са за неработещи климатици, лоши хигиенни условия и храна, по-ниско качество на обслужване от договореното.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 24.04   1479 г. пр.н.е. – Тутмос III става фараон на Египет. 1184 г. пр.н.е. – Гърците влизат в Троя с помощта на Троянски кон (по предания). 1771 г. –...