Единен електронен регистър ще помага на фирмите у нас по-лесно и достъпно да намират нужната информация и да кандидатстват за еврофинансиране. Това коментираха по време на пресконференция от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП).
Програмният период за изпълнение на проекта е в рамките на 18 месеца. За създаването на регистъра са отделени 400 000 лева. Работата по него вече е започнала и се очаква да приключи през август 2015 г. Инициативата е финансирана от Европейския социален фонд и от Оперативна програма „Административен капацитет“, обясни ръководителят на проекта Тони Димов, информира 3e-news.
По време на втория етап от проекта се очаква дружествата да могат да подават по електронен път различни заявления. Целта е след средата на следващата година фирмите да имат вече достъп до електронното управление в държавата.
„Чрез платформата се очаква да се подобри и бизнес средата у нас, както и да се намали административната тежест“, заяви Димов.
Идеята е в онлайн платформа всички малки и средни предприятия (МСП) да попълват свой фирмен профил, информация за предлаганите от тях продукти или услуги, браншовата им специализация и административните данни.
От Изпълнителната агенция се оплакаха, че у нас подходът към малките и средните предприятия е далеч от това, което се случва в Евросъюза. Представители от брашна обаче изразяват безпокойство, че през последните 7-8 години в ЕС се приемат и реализират редица политики за облекчаване на работата на малкия бизнес, докато в България една много малка част от нещата реално се приемат.