Отбелязваме Световния ден на потребителя

15.03.2011 | 09:33
по статията работи:
През целия ден хората ще могат да подават оплаквания, свързани с мобилните услуги, пред КЗП. Трябва да има достатъчно ясна реклама, категорична беше Меглена Кунева
Отбелязваме Световния ден на потребителя

В Световния ден на потребителя, който отбелязваме днес, в София отваря врати приемна за консултации на потребителите, недоволни от предоставянето на мобилни услуги. През целия ден в сградата на Комисията за защита на потребителите на площад "Славейков" № 4 гражданите ще могат да подават сигнали за нередности и да получават необходимата им информация.

Сигнали ще се приемат от представители на комисиите за защита на потребителите, за защита на личните данни и за регулиране на съобщенията, както и от самите оператори. Инициативата ще търси причините за зачестилите жалби и начините за решаване на проблемите. Това обясни председателят на потребителската комисия Дамян Лазаров пред БНР.

Най-често оплакванията са от автоматично подновяване на договорите, преносимостта на номерата, неуведомяването за изтичане на кредитен лимит и опазването и злоупотребата с лични данни.

Закон, който защитава правата на потребителите в България, има и въз основа на него трябва да си търсим правата. Това коментира в студиото на bTV бившият еврокомисар за защита правата на потребителите Меглена Кунева по повод многобройните оплаквания на абонатите на мобилни оператори. По думите й законът се адаптира към директивата за нелоялните търговски практики – не може да се обещае нещо, което всъщност не е така.

Трябва да има достатъчно ясна реклама. Има забрана да бъдат обвързвани потребителите с някакъв продукт, без те да знаят – например взимате заем от банка, но се оказва, че едновременно с това сте сключили застраховка "живот", без вие да знаете това. Или както хората дадоха примера с мобилните оператори, каза Кунева. Тя бе категорична, че като потребители трябва да имаме достатъчно голяма информация и достатъчно яснота.

В първия момент това ни се струва като общи приказки, но това всъщност е най-важното. И не само информация, а да разберем какво пише в тази информация. Едно от най-подвеждащите неща за потребителите е, че всъщност езикът е такъв, че ние не можем да разберем за какво става дума, коментира бившият еврокомисар.

На въпрос кога търговците ще се научат да приемат рекламации, тя отговори: Хубав въпрос - тогава, когато ние започнем да ги сменяме, когато не са монополни услугите, когато открито кажеш какво е недоволството чрез мрежата или медиите.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...