Социалната мрежа Facebook тества нова рекламна услуга, която ще позволи на компаниите да изпращат рекламните си послания до по-широк кръг потребители, качвайки повече промоционални съобщения в новинарския им поток (news feed), съобщава агенция "Блумбърг".
С новия софтуер компаниите ще могат да поставят реклами в основния поток от новини, който съответният потребител получава през смартфона или персоналния си компютър, коментира говорителката на Facebook Ани Та. До момента тези типове реклами се появяваха на PC-тата отдясно на потока. Те бяха свързани главно с активността на приятелите, компаниите или групите, които потребителят е харесал.
Подобни нови екстри са част от усилията на социалната мрежа да отговори на загрижеността на инвеститорите за развитието на компанията в момент, в който все повече потребители влизат в профилите си през мобилно устройство.
Новата услуга ще включва и ограничения, така че новинарския поток да не се задръства с реклами, успокоява Ани Та.
Проектът е третият поред за Facebook в мобилното рекламиране. По-рано този месец социалната мрежа представи инструмент, който ще помогне на разработчиците на приложения да рекламират своя софтуер в мрежата.
По-рано през годината пък година социалната мрежа пусна първата си мобилна услуга за реклами. С нея рекламодателите могат да публикуват "спонсорирани текстове" в новинарския поток на потребителя, ако той или негови приятели са харесали сайта на въпросната компания.