Потребителското доверие в САЩ бележи силен ръст през септември

28.09.2016 | 09:25
по статията работи: econ.bg
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през септември до 104,1 пункта от 101,8 пункта през август
Потребителското доверие в САЩ бележи силен ръст през септември
Снимка: под лиценза на creative commons

Доверието на потребители в САЩ в икономическото развитие на страната нарасна изненадващо силно през септември до 9-годишен връх, показва проучване на компанията Conference Board, което предполага, че позитивната настройка на домакинствата и свързаните с това потребителските разходи ще продължават да оказват важна подкрепа за растежа на американската икономика.

Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през септември до 104,1 пункта от 101,8 пункта през август при очаквания за понижение до 99,0 пункта, като това е най-високото ниво на индекса от август 2007-а година.

Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се повиши до 87,8 пункта от 86,1 пункта месец по-рано (низходяща ревизия от 86,4 пункта), докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, скочи рязко през септември до 128,5 пункта от 125,3 пункта през август (възходяща ревизия от 123,0 пункта).

Индексът на компанията Conference Board, отчитащ нивото на "трудно" намиране на работа в САЩ, се понижи до 21,6 пункта от 22,8 пункта през август, което е сигнал, че американските потребители са по-големи оптимисти относно състоянието на пазара на труда във водещата световна икономика.

В същото време едногодишните потребителски инфлационни очаквания през септември се повишават до 5,0% от 4,8% през предишния месец.

Потребителското доверие нарасна през септември за втори пореден месец и сега е в най-високото ниво от преди последната рецесия, заяви Лин Франко, който е директор на проучването на Conference Board. Оценката на потребителите за настоящите икономически условия се подобрява главно в резултат на по-позитивното мнение за състоянието на трудовия пазар. 

Гледайки напред, американските потребители са по-позитивно настроени относно краткосрочните перспективи в заетостта, но в известна степен по-неутрални относно бизнес условията и перспективите, свързани с техните доходи. В общ план потребителите продължават да определят настоящите условия като благоприятни и прогнозират умерена икономическа експанзия в следващите месеци, допълни Франко.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...