Проучване на компанията Conference Board отчете изненадващо подобрение през юни на доверието на потребителите в САЩ, но при известно влошаване на очакванията им за състоянието на американската икономика през следващите шест месеца.
Индексът на потребителското доверие нарасна през юни до 118,9 пункта от 117,6 пункта през май, докато осреднената прогноза на финансовите пазари беше за негово понижение до 116,0 пункта.
По този начин индексът, определящ доверие на американците в икономиката на САЩ остава недалеч от неговия 16-годишен връх от 124,9 пункта, достигнат през март.
Индексът, измерващ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, скочи рязко до близо 16-годишен връх от 146,3 пункта спрямо 140,6 пункта месец по-рано, но в същото време индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца се понижи слабо до 100,6 пункта от 102,3 пункта през май.
“В общ план, потребителите очакват, че икономиката ще продължава да се разширява през следващите месеци, но те не предвиждат ускоряване на темпото на растеж“, посочи Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board.
Процентът на потребителите, които определят като “добри“ настоящите бизнес условия се повиши през юни до 30,8% от 2,98% месец по-рано, докато този на американците, определящи бизнес условията като “лоши“, се понижи от 13,9% до 12,7%. Индексът на компанията Conference Board, отчитащ като “трудно“ намирането на работа в САЩ, се понижи слабо до 18,0% от 18,3%, докато този, определящ наличието на работни места като “изобилно“, нарасна от 30,0% до 32,8%, което е сигнал, че оценката на американските потребители за състоянието на трудовия пазар е по-позитивна.