Привличаме инвеститори с редица административни облекчения

04.06.2014 | 17:45
по статията работи: Мария Стоянова
Намаляваме с 20% тежестта на процедурите в Държавна администрация

Предложените мерки за подобряване на бизнес средата целят да направят България по-привлекателна за чуждестранните вложители. Целта на правителството е намаляване с 20% на административната тежест. Сред промените е съкращаване на времето за регистрация на фирмите по ДДС от 7 на 3 дни. Облекчават се и документацията и формулярите, свързани с процедурите по плащане на данъци и социални осигуровки.

Предложени са също 12 мерки за намаляване на административната тежест при издаване на разрешение за строеж. Увеличава се обществения контрол върху дейността на главните архитекти на общините. Намаляват се сроковете и се облекчава редът при преустройство на обекти за нежилищни нужди. Унифицират се процедурите за разрешения на преместваеми обекти.

Съкращава се срокът от 30 на 14 дни за издаване на разрешения изработване за подробни устройствени планове на общините. "Отпадането на разрешителни за барбекю и беседка в двора ще икономиса на хората около 1 млн. лв. годишно", поясни Бобева.

Облекчават се още процедурите при акт за застрояване на два съседни имота; за съгласуваност на отделните части на инвестиционния проек, а също и за недвижимите културни ценности. За строежите от 4 до 6 категория в населените места пък вече няма да се изисква оценка за въздействие върху околната среда.

Облекчава се изискваната документация при износ и внос на стоки от страната, което ще намали необходимо време и разходи по тези процедури. Ще се работи за ускоряване на процедурата по закриване на бизнес и несъстоятелност чрез намаляване на продължителността (3,3 години в момента) и увеличаване на нивото на възстановяване на средствата (32.6% към момента).

Изготвени са предложения за облекчаване на процедурата по свързване с електричество и намаляване на разходите за инвеститорите. Въвежда се и служебен обмен на информация при регистрация на собственост, като отпада изискването за представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения от общините и на актуално състояние при процедурата по регистрация на собственост.

Освен това с част от промените се премахва изискването търговците да предоставят документ за актуално състояние при заявка за дадена административна процедура като вместо това само посочват своя единен идентификационен номер. Предвижда се и подаване на заявления от потребители на административни услуги освен на хартиен носител и по електронен път.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...