Приходите на Google са 12,2 млрд. долара през първото тримесечие на 2014 г. Реалната сума се различава от прогнозираната от анализаторите - 12,3 млрд. долара.
Потребителите на Google използват по-често смартфони, през които компанията взема по-малко пари от реклама отколкото при рекламиране през таблети и персонални компютри. Конкурентите като Facebook също правят трудно присъствието на Google на онлайн пазара.
Въпреки че все повече рекламодатели използват Google и закупените реклами са се увеличили с 26%, то средната цена за реклама е спаднала с 9%, информира „Блумбърг“. Специалисти коментират, че смартфоните смъкват цените за дигитални реклами, а по-малките екрани съкращават броя на търговските послания, които мога да бъдат показани.
Нетната печалба на Google през първото тримесечие на 2014 г. се е увеличила и е 3,45 млрд. долара или 5,04 долара за акция в сравнение с миналата година, когато беше 3,35 млрд. долара или 4,97 долара за дял.
Google харчи повече, за да увеличи предлаганите си услуги и да се адаптира към рекламирането през мобилни устройства, обясняват анализатори.
Разходите на компанията са се увеличили с 23%, което се равнява на 11,3 млрд. долара за последното тримесечие. Те нарастват по-бързо отколкото общите продажби, които отбелязват ръст от 19 %.
Проходите на търсачката от мобилния магазин Play и хардуера Chromecast пък са се увеличили с 48% в сравнение със същия период на миналата година и са 1,55 млрд. долара.