Социалните медии може да са страхотни за намирането на уникално съдържание от източници, които иначе не бихте посетили. Но стане ли въпрос за създаване на ангажираност към информационни източници като новинарски сайтове, ползата от Facebook и подобните ѝ не изглежда толкова голяма. Поне така се твърди в ново проучване, публикувано в рамките на „Журналистическия проект“ на щатските анализатори от Pew Research.
Оказва се, че читателите, които целенасочено посещават даден информационен сайт , прекарват средно три пъти повече време в него, отколкото ако влязат в съответния сайт, след препращане от Facebook или уеб търсачка като Google или Bing.
Наред с това това лоялните посетители влизат в четири пъти повече страници от дадената медия на месечна база, като посещенията им в самата страница са три пъти по-чести, твърди изследването.
С други думи публикациите, които могат да окуражат читателите да отбележат в отметките на браузъра си (bookmark) съответния сайт и да се връщат в него, в крайна сметка генерират повече трафик, отколкото могъщия Facebook. В самото изследване се казва, че:
„Facebook и търсачките са от жизненоважно значение за по-мащабно отразяване на отделни истории, и те успяват да постигнат това. Но връзката, която една новинарска организация създава с всеки отделен човек, дошъл на нейния уебсайт през Facebook или търсачка, изглежда доста ограничен. За новинарските медии, опериращи под традиционния модел на изграждане на лоялна и вероятно плащаща аудитория, е най-важно обаче да създадат доверие, така че потребителите да проверяват за информация първо при тях“.
За целта на проучването си от Pew са измерили данни на тримесечна база за 26 отдели новинарски организации в САЩ, в това число и топ 15-те сайта с най-много уникални месечни потребители.