Самолет на Air France изчезна над Атлантическия океан*

01.06.2009 | 14:18
по статията работи: econ.bg
Не е ясно дали на борда на полет AF 447 има българи. Машината Airbus 330-200 изпълнява полет по дестинацията Рио де Жанейро-Париж
Самолет на Air France изчезна над Атлантическия океан*

Снимка: Imagetour.de

Самолет на Air France, извършващ полет от Рио де Жанейро до Париж, е изчезнал от радарите на военновъздушните сили на Бразилия. Не е ясно последното местонахождение на машината, превозваща 228 души на борда, съобщава Reuters.

Полет AF 447 е трябвало да се приземи на летище „Шарл дьо Гол” в Париж в 11,15 часа местно време (12,15 часа българско време). От авиокомпанията потвърдиха, че са загубили радио връзка със самолета и нямат информация за съдбата на полета. Те уточниха, че изчезналият самолет е Airbus 330-200. От компанята обясниха за френския ежедневник Le Monde, че вече няма "никава надежда" за 219-те пасажери и 12-те души от екипажа. Сред пътуващите има седем деца и едно бебе.

От офиса на компанията в България заявиха за Econ.bg, че все още нямат списък с имената на пътуващите и не е ясно дали на борда на злополучния самолет има българи.

Комадирът на полета е с 11 000 летателни часа, от които 1700 часа на Airbus A330/A340. Двамата помощник-пилоти са съответно с 3000 летателни часа (от които 800 на Airbus A330/A340) единият, и 6600 летателни часа (от които 2600 на Airbus A330/A340) другият, уточниха от Air France. Самият самолет е пуснат в експлоатация от 18 април 2005 г. Последният технически преглед е извършен на 16 април 2009 г.

Според плана на полета самолетът се намира по-близо до Бразилия и вече е започнало издирването на машината. Това обясни говорителят на бразилските военни Хенри Уилсън.

Министърът на енергетиката, екологията и устойчивото развитие на Франция Жан-Луи Борлу обясни, че е имало много силни турбуленции. Той отхвърли възможността самолетът да е бил отвлечен. Автоматичната система на самолета е подала сигнал за проблем с електрическата система, което се случва по време на силни турбуленции, обясниха и от Air France. Има вероятност гръм да е ударил самолета, което също води до късо съединение на борда.

Пилоти коментират, че е невъзможно самолетите да се следят от радарите през цялото време на полета. На всеки 20-30 минути обаче има радио връзка с екипажа. По тази причина не е ясно и местоположението на машината.

До този момент самолетите Airbus 330 имат отлична история - нито един пасажер не е загинал при катастрофа с този модел самолети. При инциденти обаче са загинали 7 души от екипажите на полетите. За първи път самолет А330 е използван за граждански полет през 1993 година.

Последната катастрофа на Air France, при която имаше жертви, беше през лятото на 2000 година. Тогава самолетът Concorde на авиокмпанията се взриви при излитане от писта на "Шарл дьо Гол". При инцидента загинаха всичките 109 пасажери, екипажът на самолета, както и четирима души на земята.

Компанията обяви два телефона, на които близките на пътуващите с полет 447 могат да получат информация. За района на Франция това е 0 800 800 812, за останалите държави - 00 33 1 57 02 10 55. От компанията умоляват на тези телефони да се обаждат само близки на пътуващите в самолета.

* Информацията е актуализирана към 15.50 часа

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...