Сдружение от автобусни фирми се обяви против промените в Закона за автомобилните превози с аргумента, че те облагодетелстват сивата икономика и ще нарушат пазарния принцип. Превозвачите настояват промените да бъдат преразгледани. От сдружението предупредиха, че ако исканията им бъдат пренебрегнати, са готови на протестни действия.
Промените в закона предвиждат орязване на автобусните линии по републиканската пътна мрежа. Директните автобусни линии между населените места над 30 000 души ще се възлагат на превозвачи след конкурс на Министерството на транспорта. Населените места под 30 000 души ще бъдат обслужвани от допълнителни автобусни линии, утвърдени от областните и общинските управи.
Според Себатин Исмаилов от сдружението това ще засили сивата икономика в бранша. Освен това ще ограничи конкуренцията, което пък ще доведе до увеличаване цената на услугата, която се предлага, допълни той. От думите му стана ясно, че в сдружението членуват 23 фирми от цяла България, собственици на 1800 автобуси, предаде БТА.
От сдружението не са съгласни и с идеята превозите на ученици да се извършват само с автобуси до 10 години. За голямо съжаление автобусният парк в България не предполага тази възможност, ако министерството на финансите не осигури финансиране на тези проекти. В съседна Гърция, когато се купува нов автобус, държавата поема 50 на сто от стойността му, твърди Исмаилов.
Затова превозвачите настояват да се приеме автобусите, превозващи деца, да преминават по 4 пъти годишно на технически прегледи. От сдружението предупредиха, че ако промените бъдат приети без да се вземат под внимание исканията им, са готови на протести. Нека първо да чуем становището на комисията по транспорт, след което ще се съберем отново и ще решим в какъв вид да бъдат тези протестни действия, каза Исмаилов.
Предлага се маршрутните разписания да се разпределят на квотен принцип между двете отправни точки като се спазва принципът на равнопоставеност между общините. От сдружението предлагат двете отправни общини да правят маршрутните разписания на автобусите, стана ясно по време на събитието.
От сдружението са против налагането на глоби на превозвачите, които не използват автогарите. Не сме съгласни и с прекалено високите и неадекватни глоби наложени в закона за автомобилните превози. В сравнение с глобите в железопътния транспорт, тези в автобусния транспорт са многократно завишени, каза Исмаилов и призовава глобите да се съобразят с размера на работната заплата.
За достъп до работата на парламентарната комисия по транспорт при окончателното разглеждане на промените в закона е била излъчена работна група от сдружението, стана ясно още днес, предаде Dariknews.bg.