Преди година и половина Холдинг "Български държавни железници" обяви мащабна реформа, която предвижда след 2015 година родните железници да бъдат печеливша компания, конкурентоспособна в Европа.
Към днешна дата обаче мнението, че този добър сценарий е възможен, по никакъв начин не се споделя от Федерацията на транспортните работници към КТ „Подкрепа". Нейният председател Розен Зарков заяви днес в отговор на въпрос на Econ.bg, че българите не трябва да се надяват на добри железници в близките години, защото за да стане това, трябва да има силно ръководство, което да направи мащабната реформа.
"В историята на българските държавни железници никога не е имало по-слабо и некомпетентно ръководство", заяви Зарков и подчерта, че в момента холдингът се управлява от "хора, които нямат нищо общо с железниците".
"Фактът, че ръководството на БДЖ смята да приватизира едно от дъщерните дружества на холдинга - БДЖ Товарни превози, което все пак генерира печалби, показва колко некомпетентно е ръководството", каза още председателят на Федерацията.
Хаосът с реформата в държавния ни превозвач се задълбочава още повече, след като по информация на "КТ Подкрепа", се планира спиране на 200 влака в страната. Кои точно ще са маршрутите им, все още не е ясно. Конкретен отговор на този въпрос Федерацията не е получила и на вчерашната среща за бъдещето на железниците.
До този момент не е постигнато съгласие за броя на железничарите, които трябва да бъдат съкратени.