Спорът за Сенкаку "изяде" продажбите на Toyota

05.10.2012 | 12:25
по статията работи: Петя Бързилска
Спадът на продажбите на японските автомобилни производители доведе до ръст за други чужди компании на китайския пазар
Спорът за Сенкаку "изяде" продажбите на Toyota

Продажбите на японския автомобилен производител Toyota Motor са паднали с около 40% през септември тази година спрямо нивото им през същия месец на миналата година. Същевременно продажбите на конкурентите – южнокорейския гигант Hyundai и германския концерн BMW са се покачили за същия период. Това подчертава колко силно са ударени японските компании заради териториалния спор между Япония и Китай, пише „Ройтерс“.

Конфликтът между двете държави се отнася до спорните острови Сенкаку, за които както Токио, така и Пекин имат претенции. Това доведе до изключително голямо охлаждане на отношенията между двете страни. Действията по закупуване и национализиране на островите от страна на Токио доведоха до напрежение, протести и дори палежи на японски автомобили в Китай.

Същевременно продажбите на японските автомобилни производители значително се свиха след яростните протести в Китай и бойкота на купуването на японски стоки в средата на септември. Очаква се това да се отрази доста негативно и върху прогнозите за печалбата на японските Toyota, Nissan и други компании, ако тенденцията се запази. Китай е най-големият пазар на автомобили в света и е от голямо значение за производителите от Страната на изгряващото слънце.

По неофициални данни Toyota е продала 50 хил. коли в Китай през този септември. За сравнение през същия месец на миналата година броят на продадените превозни средства е 86 хиляди. Друг производител на автомобили от Япония – Mazda Motor, отчете спад на годишна база на продажбите в Китай през септември с повече от една трета.

Драматичното понижение на продажбите на японските производители се отразява положително за други компании. Южнокорейската Hyundai Motor обяви, че размерът на продажбите ѝ се е увеличил с 15% до 84 хил. автомобила. Същевременно BMW е продала 55% повече коли, a Mercedes-Benz на британската Daimler – с 10% повече.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...