Столичното метро завива към "Хаджи Димитър"

18.06.2011 | 10:54
по статията работи:
Разчети показали, че ако трасето завие натам, ще се возят 7 хил. повече столичани. Станицята на СУ става "3 в 1"
Столичното метро завива към "Хаджи Димитър"

7000 столичани повече ще се возят с метрото, ако трасето на третия лъч завие към "Хаджи Димитър" и мине под бул. "Владимир Вазов". Причината е, че там метрото ще е по-натоварено с пътници, отколкото по останалите обсъждани трасета.

Пътникопотокът в района е около 98 хил. души, докато от бул. "Ботевградско шосе" към центъра с мотрисите биха се предвижили близо 91 хил. души, показват измерванията на консултанта - чешката фирма "Метропроект Прага". В понеделник ще бъдат готови окончателните 4 варианта за маршрута на третия метродиаметър, от които общинарите ще изберат най-рентабилния.

Първоначалният план на Столичната община беше метрото да тръгне от "Княжево" и през центъра да стигне до бул. "Ботевградско шосе". От няколко седмици обаче на "Московска" 33 коментират варианта подземната железница да завие под бул. "Владимир Вазов". Така метрото ще могат да ползват хората от кварталите "Хаджи Димитър", "Сухата река" и "Левски". Вероятно трасето ще бъде разширено и към "Овча купел", пише в днешния си брой "Монитор".

Вариантите са различни - ще се обсъжда и леко метро и подземно метро. Най-вероятно в централната част трасето ще минава под земята, а в периферията ще бъде надземно, обясни шефът на общинското предприятие "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. По предварителни планове третият метродиаметър трябваше да бъде от типа на т.нар. леко метро, което представлява скоростен трамвай.

Строителството на подземен тунел обаче ще излезе доста по-скъпо, коментират транспортните експерти. Според главния архитект на столицата Петър Диков индикативната стойност на различните варианти варира от 350 до 900 млн. евро. Пътникопотокът, рентабилността и цената ще бъдат основните критерии за избор на вариант за трасето. При по-голям брой очаквани пътници цената няма да има такова силно значение при избор на маршрута, обясни още Братоев.

Идейният проект за метрото от "Княжево" до "Левски" трябва да бъде готов догодина, за да може бенефициентът - общинското предприятие "Метрополитен", да поиска финансиране от Брюксел още в началото на следващия програмен период - през 2014 г. Дотогава трябва да бъдат приети и подробноустройствени планове, както и да бъде избран изпълнител на проекта.

Ще разделим трасето на два-три лота, които ще се строят от различни компании. До 2018 г. трябва да е готова централната част, която ще е подземна, както и една от крайните отсечки, която може да е леко метро, обясни още шефът на "Метрополитен".
.

Пресичат линиите при НДК и Алма матер


Трите линии на метрото ще се пресичат на НДК и на Ректората на Софийския университет "Св. Климент Охридски". Там пътниците ще могат да се прекачат от един влак на друг, ако това им е необходимо, за да стигнат от точка А до точка Б.

Станцията на Алма матер, която в момента има осем изхода, ще стане спирка "3 в 1". Местата, на които в момента спират автобусите и тролейбусите около университета, ще бъдат преместени до изходите на метростанцията. Така столичани ще могат да чакат на едно и също място, за да хванат и трите вида транспорт.

Проектът е готов отдавна. За него не са необходими много средства. Идеята е хората да не вървят по 30-40 метра от спирките на автобусите и тролейбусите до станцията на метрото, а да имат директен достъп, обясниха от "Московска" 33.

Железницата стига до летището година по-рано


Метрото ще стигне до летището година по-рано. По план трасето от бул. "Цариградско шосе" до аерогарата трябваше да бъде готово през 2015 г., но може да бъде построено с икономии от други проекти по оперативна програма "Транспорт" още през 2014 г., обясни Стоян Братоев.

Трасето, което ще е продължение на първи метродиаметър, ще е с дължина 5 км и 4 метростанции. То ще започва от предстоящата за откриване догодина метростанция "Международен изложбен център" на бул. "Цариградско шосе" и под "Дружба" ще стига до летището.

В момента има изготвен идеен проект и вървят последни отчуждителни процедури. Очаква се до есента да има одобрение за финансиране по оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Индикативната стойност на отсечката "Цариградско шосе" - летището е 120 млн. евро.

Оцени статията:
2.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...