Управляващият орган на ОП "Транспорт" набеляза основните си приоритети за 2009 г.

13.01.2009 | 18:34
по статията работи: Лили Бончева
Основните приоритети са проектите "Електрификация и реконструкция на жп линия Свиленград – турска граница", Автомагистрала "Струма" – Лот 1 и Лот 4, Автомагистрала "Марица", връзката на автомагистрала "Хемус" с Околовръстния път на София
Управляващият орган на ОП "Транспорт" набеляза основните си приоритети за 2009 г.
Снимка: Дневник.bg

Управляващият орган на Оперативна програма „Транспорт” набеляза основните приоритети в работата си за 2009 година. Това се случи в присъствието на министъра на транспорта Петър Мутафчиев и вицепремиера по управлението на европейските фондове Меглена Плугчиева. Главните приоритети са насочени основно в пътния и железопътния сектор. Това са проектите „Електрификация и реконструкция на жп линия Свиленград – Турска граница”, Автомагистрала „Струма” – Лот 1 и Лот 4, Автомагистрала „Марица”, връзката на автомагистрала „Хемус” с Околовръстния път на София.

Оперативна програма „Транспорт” и Оперативна програма „Околна среда” бяха едни от първите програми, одобрени от Европейската комисия. Именно тези две програми усвояват значителна част от средствата, отпускани от Европейските и Кохезионния фондове в България. Министърът подчерта, че още от ноември месец 2007 г. се работи съвместно с крайните бенефициенти по подготовката на инфраструктурните проекти, включени за финансиране по Оперативна програма „Транспорт”. Той изрази увереност, че до средата на тази и началото на следващата година всички проекти по Оперативна програма „Транспорт” ще бъдат подготвени, за да може да се използва формулата N+3, която ще позволи по-дълъг период за финансиране и изпълнение на проектите.

Стартирането на реалните строителни работи по проекта за разширението на метрото в София е един от безспорните успехи на Оперативна програма „Транспорт” за 2008 г. Петър Мутафчиев обясни, че подготвителната работа по проекта е започнала още през 2006 г., когато трябваше да се обоснове включването му за финансиране от Оперативна програма „Транспорт”. За включването на този проект трябваше да се докаже реалната реализация на интермодалността на пътниците.

Министърът изрази задоволство от подобрената съвместна работа с бенефициента Национална агенция „Пътна инфраструктура” и посочи ролята на заместник министър-председателя Меглена Плугчиева за подобряване на институционалното взаимодействие и координацията на работата, която при инфраструктурните проекти е от изключително значение.

От своя страна Меглена Плугчиева заяви, че сме поставили началото на един коренно различен принцип на работа и взаимодействие между институциите, обществото и Европейската комисия. Тя изрази увереност, че трябва да се продължи с този темп и с много повече прозрачност и отчетност пред българските граждани, за да се почувства резултатът от подобрената работа на всички оперативни програми. Докато през месец юни 2008 г. подписаните договори са били на стойност 73 млн. лева, към декември месец те са вече 1 млрд. 786 млн. лева. Според нейните думи „този количествен скок е добър, но трябва да сме сигурни,че процедурите са прозрачно, добросъвестно, обективно и професионално проведени”. Трябва да сме наясно, че при изпълнението на тези проекти се търси общ ефект от действието на всички оперативни програми. Те са свързани помежду си, затова говорим за цялостна Стратегическа референтна рамка, като инструментариум, с който подобряваме обществено-икономическата и социалната обстановка в страната, търсим комбинирания ефект от действията на тези програми, обясни вицепремиерът. Тя изрази своята лична убеденост, че Оперативна програма „Транспорт” работи добре.

Ръководителят на Управляващия орган Нели Йорданова определи изминалата 2008 г. като белязана с много трудности, но и с много успехи. Без добро взаимодействие на всички нива не можем да постигнем успехите, които сме постигнали до момента, заяви тя.

За разлика от останалите оперативни програми, ОП „Транспорт” няма и не обявява схеми за набиране на оферти, избор на бенефициенти, което поставя програмата малко встрани от интереса на широката публика. „Това, което трябва да постигнем с ОП „Транспорт” след изграждането на големите инфраструктурните проекти, ще бъде напрактика доказателство, че широката публика ще е най-големият ни бенефициент, защото именно тя ще ползва тази инфраструктура”, подчерта Нели Йорданова.

Асен Антов, заместник-изпълнителен директор на Национална агенция „Пътна инфраструктура”, и Мария Чакърова, директор на Дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционна политика” в Национална компания „Железопътна инфраструктура”, представиха подробно проектите в пътния и железопътния сектор, предвидени за финансиране по ОП „Транспорт”. Те набелязаха и основните затруднения, срещани при подготовката и изпълнението им – забавените отчуждителни процедури, липсата на достатъчно експертен състав, както и подценяването на подготвителните етапи при подготовката на инфраструктурните проекти.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 28.05   1358 г. – Във Франция започва най-голямото селско въстание през Средновековието, известно като "Жакерия". 1754 г. – Френско-индианската война: Състои...