Ще бъдат ли по-ниски цените на автомобилите?

15.08.2013 | 15:40
по статията работи: Сара Божинова
Според пазарно проучване ценовите отстъпки на масовите автомобилни марки са скочили със 17 процента от миналата година
Ще бъдат ли по-ниски цените на автомобилите?

Европейският автомобилен пазар може би най-накрая ще спре да се свива, но ще продължи да има натиск върху ценообразуването докато нивото на продажбите не се повиши значително. Това коментира старши мениджър на американската автомобилна компания Ford за информационна агенция „Ройтерс“.

Висшият мениджмънт вярва, че най-лошото за индустрията вече е отминало, а финансовите резултати за второто тримесечие показват добро управление на разходите. Като се вземе това в предвид, сега компаниите нямат друг избор освен да предложат не особено печеливши отстъпки, за да стимулират продажбите.

"От гледна точка на ценообразуването не виждам облекчение за момента“, каза директорът продажби на Ford за Европа, Роланд де Ваарт. Той съобщи, че продажбите на компанията на 19 основни европейски пазара са се повишили с 8.7 процента, достигайки 90 000 превозни средства през юли.

Всички клиенти изглежда са наясно, че се намираме в рецесия – като индустрия и като регион – за това те очакват много изгодни сделки.“

Според конфиденциално пазарно проучване ценовите отстъпки на масовите автомобилни марки са скочили със 17 процента от миналата година до средно 2 518 евро за превозно средство през май 2013 г. Проучването включва петте най-големи европейски пазара.

Де Ваарт добави, че голяма част от проблема произтича от неизползвания производителен капацитет – автомобилните заводи са способни да произвеждат повече от 4 милиона превозни средства отвъд това, което се изисква за задоволяване на търсенето в Европа.

"Ние идваме от 18-милионна индустрия и дори на това ниво има свръхкапацитет. И докато е налице дейност от наша страна и от страна на конкуренцията да регулира този капацитет, ще е нужно време преди той наистина да изчезне – в края на следващата година ще бъдат първите затворени заводи.“, каза той.

Ford оценява загубата преди данъчно облагане в Европа за тази година да е в размер на около 1.8 милиарда щатски долара. Компанията наскоро затвори две малки производствени предприятия във Великобритания и планира да закрие и завода „Genk car” в Белгия в края на следващата година.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...