Приет с Приложение № 1 към Решение № 20 по Протокол № 38 от 20.05.2002 г.; изм. с Решение № 639 по Протокол № 23 от 23.10.2008 г.
На основание чл. 10 ЗПСК
1. приема правилник за организацията и работата на Фонда и измененията, допълненията и отмяната на отделни негови текстове;
2. приема Годишната програма на Фонда;
3. приема Бюджета на Фонда;
4. приема Годишния отчет за работата и състоянието на Фонда;
5. утвърждава предложенията за всички сделки със средства на Фонда.
(2) Предложения по въпросите, уредени в ал. 1, могат да правят: Кметът на Столична община, Заместник-кметовете на СО; Председателят и Заместник-председателят на Съвета за управление на специализирания общински приватизационен фонд (СУСОПФ); Управителят на Фонда и общинските съветници.
(3) Предложенията по ал. 2 се правят писмено. Те задължително се придружават от мотиви.
1. осигуряване на финансови средства за инвестиции;
2. придобиване на дълготрайни материални активи, вкл. и със социално предназначение;
3. погасяване на кредити за незавършени обекти на общинското строителство;
4. поддържане на инвестиционен резерв на Фонда за посрещане на извънредни нужди на общината по т. 1, 2 и 3.
1. Съветът за управление на специализирания общински приватизационен фонд (СУСОПФ);
2. Управител на Фонда.
(2) (Изм. с Решение № 639 по Протокол № 23 от 23.10.2008 г.) Оперативно-техническата работа свързана с функционирането на Фонда се изпълнява от Секретар на Фонда, Главния счетоводител на Столична община и до 5 експерти, предложени от Управителя и утвърдени от СУСОПФ.
(2) Останалите 5 члена са в състав:
1. Четирима заместник-кметове на Столичната община, определени от кмета на Столичната община. (протокол № 69, решение № 101 от 09.02.2006 г.)
2. Главния изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за приватизация (СОАП).
(2) Членовете на СУСОПФ се освобождават от заеманата длъжност предсрочно при:
1. подаване на оставка;
2. трайна невъзможност да изпълняват задълженията си;
3. по предложение на лицата, които имат право да внасят докладни записки по реда на Закона за местното самоуправление и местната администрация;
4. напускане на заеманата длъжност;
5. системни нарушения на задълженията си;
6. осъждане на лишаване от свобода с влязла в сила присъда;
7. смърт.
(3) Членовете на СУСОПФ подават оставка пред Столичния общински съвет.
(4) До изтичането на мандата на СУСОПФ, освободените места се попълват от лица, посочени от органа, който е избрал (назначил) освободените членове.
1. изготвя и внася за утвърждаване от СОС проекта за Годишна програма на фонда;
2. изготвя и внася за утвърждаване от СОС бюджета на Фонда;
3. приема шестмесечните отчети за дейността и състоянието на Фонда и провежда редовни заседания;
4. изготвя годишния отчет за дейността и състоянието на Фонда;
5. внася в СОС за одобряване на всички сделки със средства на Фонда;
6. приема Годишните прогнозни анализи (ГПА), въз основа на които изготвя годишната програма на Фонда;
7. осъществява текущ контрол на дейността на Управителя и следи за точното изпълнение на правилата за работа на Фонда;
8. осъществява координация на дейността на Фонда във връзка с работата на други общински фондове и дирекции, във връзка с провеждането на финансовата и инвестиционната политика на СО;
9. прави предложения във връзка с дейността си пред Столичния общински съвет;
10. извършва проучвания на състоянието на общинските търговски дружества и възможностите за тяхното развитие със средства от специализирания общински приватизационен фонд;
11. извършва проучвания за нуждите на СО от средства за инвестиционни цели и възможностите за задоволяването им чрез средства от специализирания общински приватизационен фонд;
12. изготвя становища по постъпили в СОС предложения от други лица за използване на средства от Фонда.
(2) Предложения пред СУСОПФ в качеството му на орган на управление на Фонда могат да правят длъжностните лица, посочени в чл. 3, ал. 2.
(2) Председателят на СУСОПФ ръководи заседанията на съвета и организира текущата му дейност. При отсъствие на Председателя, неговите функции се изпълняват от Зам.-председателя.
(3) Председателят и заместник-председателят не могат да заемат щатни длъжности в Столичната община и в районните кметства.
(2) Заседанията се свикват от Председателя на СУСОПФ или по искане най-малко на една трета от членовете му.
(3) Заседание може да се свика и по предложение на Управителя.
(4) Заседанията се ръководят от Председателя, а при негово отсъствие - от Зам. председателя.
(5) Заседания се провеждат ако присъстват повече от половината от членовете на СУСОПФ.
(6) Решенията на СУСОПФ се приемат с обикновено мнозинство, освен ако в този правилник не е предвидено друго.
(2) Управителят се освобождава при наличие на основанията, посочени за останалите членове. Той подава оставка задължително пред Столичния общински съвет.
1. възлага изготвянето и текущото актуализиране на ГПА за приходите във Фонда на основата на Годишната общинска програма за приватизация (ГОПП) и очакваните приходи от другите източници, посочени в чл. 2;
2. възлага изготвянето и текущото актуализиране на ГПА за необходимите парични средства от Фонда за определени обекти от общинската инвестиционна програма, за погасяване на кредитите за незавършени обекти на строителството и за текущо инвестиране;
3. подготвя проекта на годишната програма на Фонда, размера и относителния дял на направленията му и неговия бюджет;
4. по предложение на Съвета за управление на специализирания общински приватизационен фонд води преговори за сделки, свързани с дейността на Фонда;
5. подготвя годишния отчет за дейността и състоянието на Фонда.
6. подготвя шестмесечните отчети за дейността и състоянието на Фонда;
7. подготвя необходимите документи и проекторешенията на съответните органи на управление на Фонда за утвърждаване на сделките за инвестиране и погасяване на кредити за незавършено строителство със средства на Фонда;
8. внася проекти, доклади, отчети, предложения и материали в Столичния общински съвет и СУСОПФ;
9. прави предложения за използване на инвестиционния резерв на Фонда;
10. организира регистрирането и разглеждането на предложенията за инвестиции и погасяване на кредити за незавършено строителство, както и изпълнението на решенията на съответните органи на управление на Фонда във връзка с тези предложения;
11. организира проучването на нуждите на СО от средства за инвестиране в приоритетните направления на капиталното строителство;
12. организира проучването на нуждите на общинските търговски дружества и целесъобразността да им бъдат представени заеми при облекчени условия;
13. подписва всички платежни документи по разплащанията и прехвърляне на средства от Фонда на основата на съответното решение на Столичния общински съвет;
14. контролира воденето на книгите на Фонда;
15. изисква и предоставя информация на звената на общинската администрация, както и на други общински фондове за осъществяване на общата стопанска и финансова политика на СО и за постигане целите на Фонда.
(2) Предложения до управителя на Фонда могат да правят: длъжностните лица, посочени в чл. 3, ал. 2, както и органите па управление на общинските търговски дружества.
1. годишните прогнозни анализи, посочени в чл. 15;
2. изводите, оценките и препоръките от отчета за дейността на Фонда от предходната година;
3. програми на Столична община за придобиване на дълготрайни материални активи;
4. инвестиционна програма на Столична община;
5. експертни становища, прогнози и предложения;
(2) На основата на посочените в ал. 1 материали, Управителят разработва проекта на годишната програма на Фонда и бюджета на Фонда и ги внася за утвърждаване по реда на този правилник.
1. обща част съдържаща:
а) резюме на изпълнението на програмата на Фонда от предходната година и задачите и участията на Фонда оставащи преходни в настоящата година;
б) общ обем на предвижданите постъпления във Фонда през годината и по отделни тримесечия;
в) характеристика на източниците на постъпленията и обосновка на предвидените промени и развитието на портфолиото на Фонда;
г) разчетен обем на средствата годишно и по тримесечия за всеки от разделите 2, 3 и 4 и техният относителен дял от общите постъпления във Фонда;
2. участие на Фонда във финансирането на конкретни обекти и за придобиване на дълготрайни материални активи в съответствие с общинската инвестиционна програма, както и за погасяване на кредити за незавършено общинско строителство. Разделът съдържа отделно за всеки обект:
а) наименование, обща характеристика и значение на обекта;
б) точна цел и обосновка на необходимостта от участието на Фонда във финансирането;
в) предвиден обем средства за инвестиране от Фонда;
г) начин и срокове на плащането;
д) данни за предложителя.
3. текущи инвестиции на средства от Фонда. (Портфолио на Фонда). Разделът съдържа:
а) отраслови, териториални, стопански и социални характеристики на търговските дружества и обектите, в които текущо е целесъобразно да се инвестират средства от предвидените в раздела;
б) характеристики и параметри на финансовите инструменти за инвестиции в ценни книжа;
в) предимственият ред по който ще става текущото инвестиране в зависимост от характеристиките посочени в подточка "а" и "б".
(2) В случаи, че ГПА не са готови до края на м. февруари на текущата година, управителят изготвя "Предварителен програмен разчет" (ППР) за дейността на Фонда, който се утвърждава по реда за утвърждаване на годишната програма на Фонда не по-късно от края на месец март.
(3) ППР се изготвя на база относителният дял на разходваните средства по разделите в програмата па Фонда от предходната година. В ППР не се предвижда инвестиционен резерв.
(4) На основата на ППР Фондът работи до приемането на неговата годишна програма и бюджет.
1. "Инвестиции и придобиване на ДМА";
2. "Портфолио на фонда";
3. "Инвестиции на общинските търговски дружества";
4. "Инвестиционен резерв".
(2) Структурата на разходите на фонда се приема с Годишната програма на Фонда и се утвърждава от СОС за всяка година;
(3) Средствата за инвестиции и придобиване на ДМА се използват за разходи, свързани с придобиване на дълготрайни материални активи, в т. ч. за социални цели;
(4) Средствата за портфолиото на Фонда се използват за придобиване на рентабилни инвестиционни участия;
(5) Средствата за инвестиции на общинските търговски дружества се използват за стабилизиране на дружествата;
(6) Средствата, заделяни в инвестиционния резерв се разходват за неотложни непредвидени нужди за отстраняване на щетите в материално-техническата част на общинската инфраструктура и общински дружества, като следствие на непредвидени обстоятелства, природни бедствия, пожари, наводнения, крупни аварии и т. н.
1. длъжностните лица посочени в чл. 3, ал. 2 по отношение на всички цели, обекти и мероприятия залегнали в годишната програма на Фонда;
2. органите на управление на общинските търговски дружества по отношение на нуждите от инвестиции.
(2) Управителят на Фонда не може да прави предложения за разходване и инвестиране на средства за конкретни общински обекти или търговски дружества.
(3) Всички предложения за разходване и инвестиране на средства се правят писмено. В зависимост от целта на разхода или инвестицията предложенията съдържат:
1. за включването в годишната програма на Фонда за следващата година на конкретни обекти от общинската инвестиционна програма и за погасяване на кредити за незавършено общинско строителство - посочените изисквания в т. 2 на чл. 17.
2. за текущо инвестиране и оптимизиране на портфолиото на Фонда:
а) характеристика на обекта или емитента от гледна точка на значението, надеждността на предприятието и неговото управление;
б) вид на финансовите инструменти (ценните книжа);
в) вид на обезпечението;
г) доходност и перспективи за цената на ценните книжа;
д) условия за обратно изкупуване или прехвърляне на ценните книжа на трети лица;
3. за текущи инвестиции на общински търговски дружества:
а) данни, индивидуализиращи общинското дружество;
б) оценка на социалното и стопанското значение на дейността на дружеството за СО;
в) мястото и перспективите на дружеството в ГОПП;
г) анализ на финансовото състояние на дружеството;
(4) Всички предложения съдържат името и длъжността на предложителя.
(2) В РПИР не се регистрират предложения от фирми или лица извън определените в чл. 3, ал. 2.
(3) Секретарят на Фонда ежеседмично докладва на управителя всички регистрирани предложения.
(2) СУСОПФ разглежда предложенията за сделки и плащания. Съгласуваните предложения се предоставят на Столичния общински съвет за вземане на решение.
(3) СУСОПФ може да възложи на Управителя да изиска от вносителя или сам да предприеме допълнителни проучвания и уточнения след изпълнението на които да представи съответното предложение за второ разглеждане.
(2) За отделните направления от годишната програма на Фонда се водят отделни партиди. Постъпващите средства във Фонда от източниците посочени в чл. 2. се разпределят по съответните партиди съобразно относителният дял на средствата от общите постъпления определен за всеки раздел.
(3) Счетоводното обслужване на Фонда се извършва под ръководството на Главния счетоводител на СО.
1. шестмесечни отчети за дейността на Фонда, докладвани пред СУСОПФ от управителя. Шестмесечният отчет съдържа:
а) опис на всички утвърдени предложения и състоянието на сделките и плащанията по тях;
б) обем на постъпилите средства във Фонда общо и по отделни източници и тяхното разпределение по партидите на направленията от годишната програма на Фонда;
в) налични средства по партидите на направленията от програмата;
г) разходи за техническо обезпечаване и външни услуги за дейността на Фонда;
д) шестмесечния баланс на Фонда;
е) други важни обстоятелства и данни свързани с дейността на Фонда.
2. годишния отчет за дейността на Фонда, съгласуван от СУСОПФ и внесен за приемане от Столичния общински съвет. Годишният отчет съдържа:
а) обобщени данни за сделките по отделните направления на годишната програма на Фонда;
б) анализ на изпълнението на годишната програма по приходите и разходите, общо и по отделните направления;
в) анализ на разходите за управлението, техническото обезпечаване и външните услуги за дейността на Фонда;
г) анализ на данните от годишния баланс на Фонда;
д) анализ на други важни данни и обстоятелства свързани с дейността на Фонда.
(2) По решение на СУСОПФ по всяко време могат да се изискат от Управителя на Фонда и Секретаря данни и информация, свързани с воденето на книгите и кореспонденцията на Фонда, спазването на сроковете, последователността и реда за реализация на сделките и плащанията съгласно този правилник, както и други данни и информация за работата на Фонда.
1. регистър на предложенията за инвестиции и разходи;
2. протоколна книга за решенията на органите на управление на Фонда;
3. дневник за входящата и изходящата кореспонденция на Фонда.
(2) Секретарят на Фонда организира и подържа неговият архив.
(3) В архива на Фонда се съхраняват копия от всички договори сключени във връзка с дейността на Фонда, както и копия от платежните документи за разходваните средства от Фонда. В архива на Фонда се съхраняват и всички шестмесечни и годишни отчети и счетоводни баланси годишните програми на Фонда и свързаните с тях анализи, доклади и експертизи.
(4) Книгите на Фонда се водят и съхраняват според общите правила за прошнурована и прономерована документация, а архивът на Фонда се организира и съхранява според правилата за служебните архиви.
(2) Секретарят и експертите на Фонда се назначават от Управителя на Фонда след утвърждаване от СУСОПФ.
(3) Управителят на Фонда сключва договори със Секретаря, Гл. счетоводител и експертите на СУСОПФ.
(4) За отделни проучвания, разработки и експертни заключения, необходими за работата на Фонда, Управителят може да привлича консултанти и експерти по граждански договор.
(2) Възнаграждението на членовете на СУСОПФ се определя на основание на действащата нормативна уредба в рамките на план-сметката по чл. 29, като 3-кратен размер на средната брутна заплата за персонала от администрацията на Столичната община.
(3) Възнаграждението на Секретаря на Фонда и Гл. счетоводител се определя в размер на 75 на сто от размера на възнаграждението на Управителя на Фонда.
(4) Възнаграждението на експертите на Фонда се определя в размер на 50 на сто от възнаграждението на Управителя на Фонда.
(5) Възнагражденията по предходните алинеи се изплащат на основание заповед на Управителя на Фонда.
(2) При отсъствие на управителя повече от два месеца, СУСОПФ избира временен управител, за срок не по-дълъг от четири месеца.