Водещ застраховател прогнозира 30% спад на пазара на автомобили в Европа за 2020 г.

21.05.2020 | 14:20
по статията работи: econ.bg
С 30% ще се свие пазарът на автомобили в Европа през 2020 година спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението
Водещ застраховател прогнозира 30% спад на пазара на автомобили в Европа за 2020 г.
Снимка: под лиценза на creative commons

С 30% ще се свие пазарът на автомобили в Европа през 2020 година спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението. Това е прогнозата на компанията Euler Hermеs, специализирана в застраховането на търговски кредити в света и у нас. Анализът се базира на комплексен подход, който отчита данните за регистрация на нови автомобили, бизнес климата, както и потребителските нагласи, индикирани чрез релевантни търсения в Google.

Експертите отчитат исторически безпрецедентен спад на пазара на автомобили през април. В Германия продажбите са намалели с 61% спрямо същия месец на миналата година, във Франция с 89%, в Испания с 97%, в Обединеното Кралство с 97%, а в Италия с 98%. Сравнението за първите четири месеца на 2020 година спрямо същия период на 2019 година отчита свиване на пазара от 31% в Германия, 43% в Обединеното Кралство, 48% във Франция, 49% в Испания и 51% в Италия. Средно спадът за петте топ пазара на Стария континент, които формират 75% от продажбите, е 84% за април и 42% или 1,6 млн. по-малко закупени нови автомобили от началото на годината.

В същото време индикациите за бизнес климата в ключовите за автомобилната индустрия европейски държави също не са оптимистични. Регистрират се както моментно влошаване, така и неблагоприятна прогноза и за производителите, и за търговците в сектора. Това е валидно за държавата с най-сериозно производство на автомобили в Европа – Германия (около 25% като обем и 45% като стойност за Стария континент), но важи и за почти всички останали страни-производителки.

В същото време анализ на релевантите търсения в Интернет, като ключови фрази "поръчка на кола” и "цена на кола”, показва постепенно възобновяване на интереса на домакинствата, което обаче според експертите на Euler Hermes няма да се трансформира бързо в покупки. Според установената практика средният период между старта на онлайн проучвания и реализацията на сделки и регистрации на нови автомобили е между три и четири месеца.

Изследваните данни за търсенията в Google свидетелстват за срив на интереса, който започва още през февруари и продължава до началото на април сред потребителите в Германия, Обединеното Кралство, Франция, Италия, Испания и Белгия. Проучванията се възобновяват постепенно от втората половина на април, а в началото на май тенденцията вече е убедителна. Това е особено видимо в Германия, където търсенията с ключови фрази "поръчка на кола” и "цена на кола”, към момента надминават дори статистиката от периода преди COVID-19 кризата. В държави като Франция, Италия, Обединеното Кралство и Белгия обаче те остават под предходните нива, а потребителите в Испания дори не дават знак за "събуждане”. На тази база експертите от Euler Hermes не очакват съществено възобновяване на сделките в Европа да започне преди края на лятото.

Страхът от използването на публичен транспорт заради вируса също не се очаква да окаже решаващ стимул, защото пазарът в Европа е един от най-развитите и наситените и водещата мотивация за покупна е подмяната на автомобила с по-нов модел. Повишеното внимание към разходите на домакинствата в условията на криза обаче се очаква да отложи това решение и съответно няма да даде поле за достатъчно бързото възстановяване на пазара.

В заключение прогнозата на Euler Hermes е за свиване на пазара в Европа до 12 млн. продадени нови автобили през 2020 година, което е с 6 млн. по-малко в сравнение с 2019 година, освен ако не се въведат убедителни мерки за насърчаване на потреблението, като данъчни облекчения, субсидии и стимули, насочени към покупката на екологични превозни средства с ниски въглеродни емисии.

"У нас вече също се наблюдава свиване на пазара на автомобили, а тенденциите в Западна Европа могат да имат отражение и върху някои свъразни производства в България, които обслужват автомобилната индустрия. Производствата поетапно се възстановяват, но не с пълен капацитет и всичко ще зависи от скоростта на събуждане на пазара”, обяснява Камелия Попова, Управител на Euler Hermes за България.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо влиза в аптеката и започва да изброява на аптекарката: - бинт; - марля; - риванол; - кислородна вода; - лепенки; - обезболяващи; Аптекарката се притеснила и го пита -  - Да не е...
На този ден 16.05   1204 г. – Балдуин IX Фландърски е коронован за първи император на Латинската империя. 1527 г. – Флорентинците изгонват Медичите от Флоренция и градът отново...