Интернет - втората по популярност медия у нас

20.06.2012 | 12:11
по статията работи: Лили Бончева
Българите прекарват 16 часа седмично онлайн,с над час повече от другите европейци
Интернет - втората по популярност медия у нас

Интернет е втората по популярност медия в България. Това сочат резултатите от общоевропейското проучване "Mediascope Европа 2012". Данните бяха оповестени на специално събитие на "Интерактив Адвъртайзинг Бюро България" (IAB България) от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг” на IAB Европа.

Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през вестници и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли.

Според данните българите прекарват 16 часа седмично онлайн, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад.

В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е с над час по-малко спрямо това в България - средно 14,8 часа.

Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет, докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%.

Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че мрежата им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.

"За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденциите за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари". Това коментира по повод изследването Жанет Найденова, председател на IAB България.

В доклада са взети предвид отговорите на над 50 хиляди души относно това какви медии използват, откъде се информират и колко време отделят за целта.

Проучването е най-големият общоевропейски анализ в сектора, като сред спонсорите за провеждането му и в България е 3Бей.БГ, собственик на Econ.bg.

Сред общоевропейските корпоративни спонсори са: Microsoft Europe, Orange Advertising Network, Yahoo! Europe, BBC Advertising, AOL Advertising Europe и др.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...