Интернет е втората по популярност медия в България. Това сочат резултатите от общоевропейското проучване "Mediascope Европа 2012". Данните бяха оповестени на специално събитие на
"Интерактив Адвъртайзинг Бюро България" (IAB България) от Алисън Фена, вицепрезидент "Проучвания и маркетинг” на IAB Европа.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии - от радио и телевизия, през вестници и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли.
Според данните българите прекарват 16 часа седмично онлайн, което превръща медията във втората най-популярна след телевизията (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците
(4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад.
В европейски мащаб интернет потреблението на седмична база е с над час по-малко спрямо това в България - средно 14,8 часа.
Също както и на останалите пазари, споделеното медия потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет,
докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия, е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че мрежата им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72%
интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.
"За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на
тенденциите за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност,
електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За
първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари". Това коментира по повод изследването Жанет Найденова, председател на IAB България.
В доклада са взети предвид отговорите на над 50 хиляди души относно това какви медии използват, откъде се информират и колко време отделят за целта.
Проучването е най-големият общоевропейски анализ в сектора, като сред спонсорите за провеждането му и в България е 3Бей.БГ, собственик на Econ.bg.
Сред общоевропейските корпоративни спонсори са: Microsoft Europe, Orange Advertising Network, Yahoo! Europe, BBC Advertising, AOL Advertising Europe и др.