Социалните мрежи се превърнаха в неизменна част от живота на всеки човек. Тяхното предназначение е далеч по-широко от осъществяване на контакти с близки и приятели или споделяне на емоции. Тези сайтове са важна предпоставка за развитието на бизнеса.
В тази връзка сайтът Inc.com публикува списък с прогнози за развитието на социалните мрежи през 2014-а година и как промените ще повлияят на бизнеса.
1. Платени услуги
Наскоро Facebook смени алгоритъма, който определя кои публикации да се показват в новинарския поток (News feed). Това предизвика спад в трафика на стотици търговски марки, използващи популярния сайт. Google+ добави реклами. LinkedIn също представи редица промени. През 2014-а година компаниите ще са поставени под още по-голямо напрежение. Ще им се налага да плащат все повече, за да достигнат до по-голям брой потребители. Това ще се превърне в още по-голяма пречка за малките фирми, които по принцип разполагат с по-малко средства за маркетинг. Затова се подгответе да плащате още повече за своите публикации в социалните мрежи, ако искате рекламата ви да бъде по-ефективна.
2. Възходът на Twitter
През последните три години в сферата на социалните мрежи изцяло доминира Facebook. Сайтът разполага с повече от 1,2 млрд. потребители от цял свят. Facebook се превърна в
най-голямата интернет платформа, откакто Google завладя онлайн пространството при създаването си. През последната година обаче Twitter също отбеляза огромен възход. От
платформа, използвана предимно от маркетолози, фирми и компании от цял свят, Twitter се превърна в място за „реалните хора“. През 2014 е много възможно сайтът за микроблогинг да се
превърне в следващата многомилионна онлайн платформа. Това значи, че ако все още нямате фирмен профил в Twitter, не чакайте повече.
3. Новинарският поток (News feed) наистина ще доставя новини
LinkedIn със своите подобрения се превърна в добра платформа за бизнес новини. Facebook също се представя добре в тази сфера, въпреки скорошните промени в полза на платените публикации. През 2014 г. Twitter и Google+ също ще се превърнат в добри източници на информация и ще се развиват стабилно в тази насока. Добре е да обърнете внимание на тези две нетрадиционни за българския потребител платформи.
4. Изчезващо съдържание
Възходът на Snapchat при мобилните приложения ненапразно е забележителен. Това е платформа за споделяне и изпращане на снимки на приятели, които след около 10 секунди се изтриват от двата
телефона и от сървърите на приложението. Прогнозите са, че подобни услуги ще станат много популярни в бъдеще. Това се дължи най-вече на непрекъснатите скандали с изтичане на информация и с кражба
на лични данни от интернет профили на потребители.
5. Още повече информация
Ако си мислите, че социалните мрежи ни затрупват с информация сега, през 2014-а година тя ще бъде повече от всякога. Това означава, че вие и вашият бизнес трябва да измислите нов, по-добър, по-атрактивен и по-забавен начин за представянето й, за да се различава от масовия информационен поток. Само така наистина ще успеете да се възползвате от възможностите на социалните мрежи.