Когато става въпрос за социални мрежи, няма човек, който не е ангажиран по един или друг начин с тях. Достигането до най-голям брой хора е едно от предимствата на тези сайтове. Затова и Facebook печели толкова голяма популярност. С 1,2 млрд. активни потребители месечно социалната мрежа на Марк Зукърбърг води в почти всяка класация.
Но с появата на все повече социални мрежи и онлайн платформи потребителската активност става все по-фрагментирана. Това поражда нуждата от отчитането на други измерители на активността в различните уебсайтове, особено за нуждите на бизнеса при вземането на решение в коя сфера да се инвестират средства и пари.
Колко време потребителите прекарват в различните социални сайтове и колко са ангажирани в тях, е от особено значение за оценката на тези онлайн мрежи. В тази връзка изданието „Бизнес Инсайдър“ публикува резултатите от проучване, което изчислява представянето на тези сайтове спрямо различни критерии.
Ето и резултатите:
- Дейността в социалните мрежи е активност номер 1 в интернет: американците прекарват средно 37 минути на ден в социалните мрежи, много повече от която и да е друга онлайн активност.
- Около 60% от времето, прекарано в социалните мрежи, не е от компютър, а от сматфони и таблети.
- Facebook е удивителен абсорбатор на времето и вниманието на потребителите. 114 млрд. Прекарани минути на месец от компютъра или от телефона. За
сравнение в Instagram се прекарват 8 млрд. минути месечно.
- Facebook привлича грубо седем пъти повече потребители, отколкото Twitter.
- Приложението Snapchat представлява по-малка социална мрежа от WhatsApp, но я надминава по потребителска ангажираност.
- Pinterest, Tumblr и LinkedIn са отбелязали значителни успехи през 2013 г. в увеличението на потребителската активност.
Ето и индекса на активност на потребителите в 5 от най-големите социални мрежи:
- Facebook – 50,7
- Instagram – 13,5
- Twitter – 7,4
- Snapchat – 6,6
- WhatsApp – 4,6
Популярността и възходът на Facebook се дължат най-вече на непрекъснатото развитие и промени в социалната мрежа. Една от най-скорошните иновации е добавянето на бутон за дарения. Той ще позволява на потребителите да правят дарения на организации с идеална цел директно през сайта.